Mūzikas terapija bērnu aprūpes praksē
Автор
Dulberga, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Raiska, Dita
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
A N O T Ā C I J A Bakalaura darba “ Mūzikas terapija bērnu aprūpes praksē” mērķis– iegūt papildus zināšanas un noskaidrot, mūzikas terapijas pasīvās formas izmantošanas efektivitāti perifērās vēnas kanilēšanas laikā jaunākā skolas vecuma bērniem. Mērķa sasniegšanai veikts pētījums, kura īstenošanai pielietota kombinētā pētniecības metode – daļēji strukturēta intervija un protokols ar mērījumiem bērniem. Pētījuma dalībnieki ir 20 jaunākie skolas vecuma pacienti, un 5 bērnu aprūpes māsas. Pētījumam izvirzītais jautājums- kas liecina par mūzikas terapijas metodes pielietošanas efektivitāti perifērās vēnas kanilēšanas laikā jaunākā skolas vecuma bērniem? Darbā izmantota H. Peplau (Hildegard E. Peplau 1909. – 1999.) māszinību aprūpes teorija, kuras pamatā ir starppersonu attiecību modelis. Pēc datu apkopošanas tika izdarīti secinājumi, no kuriem nozīmīgākais ir, ka mūzikas terapijas pasīvās metodes pielietošana perifērās vēnas kanilēšanas laikā jaunākā skolas vecuma bērniem ir emocionālo līdzsvaru veidojošs faktors, kas bērnos mazina trauksmi.Atslēgas vārdi: stress, trauksme, sāpes, bērni, mūzikas terapija. A N N O T A T I O N Bachelor thesis ''Music therapy in practice of childcare'' objective - to gain more knowledge and to find out about music therapy use of passive form efficiency in peripheral vascular system during cannulation to the youngest school-age children. To achieve the objective, a research has been done in which was used a combined research method - semi-structured interview and protocol with measurements to children. Research participants are 20 youngest school-age patients and 5 childcare nurses. The question raised to research - what indicates about the efficiency of music therapy method used in peripheral vascular system to the youngest school-age children? The author used in thesis is H. Peplau (Hildegard E. Peplau 1909. - 1999.) nursing care theory, based on the interpersonal relationship model. After data collection the most important conclusion is that music therapy passive method usage in peripheral vascular system during cannulation to the youngest school-age children have emotional balance formative factor in children that reduces anxiety. Key words: stress, anxiety, pain, children, music therapy.