• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Pasta komunikācija sociālajos medijos: organizācijas un lietotāju vēstījumu salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
309-55120-Mileika_Anna_am13110.pdf (3.097Mb)
Author
Mileika, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Latvijas Pasta komunikācija sociālajos medijos: organizācijas un lietotāju vēstījumu salīdzinājums” nosaka organizācijas un lietotāju radītā satura atšķirības par Latvijas Pastu, vienlaikus noskaidrojot auditorijas viedokli par Latvijas Pasta komunikāciju tiešsaistē. Darba teorētiskā bāze balstās uz informāciju par sociālo mediju attīstību, organizācijas komunikāciju sociālajos medijos un organizācijas tēla veidošanu. Darba metodoloģiskā daļa ietver pētniecisko metožu raksturojumu: kvalitatīvā un kvantitatīvā kontantanalīze, daļēji strukturētā intervija un aptauja. Pētījuma gaitā tika noskaidrotas atšķirības starp Latvijas Pasta vēstījumu un lietotāju vēstījumu sociālajos medijos, kas izriet no abu pušu organizācijas uzlūkošanas īpatnībām.
 
Thesis ““Latvijas Pasts” communication in social media: comparison of the organisation and user messages” defines the differences between content of “Latvijas Pasts” created by the organization and users, meanwhile clarifies the audience's view about “Latvijas Pasts” online communication. The theoretical part consists of the development of social media, organizational communication in social media and the formation of the image of organization. Methodological section of thesis includes the characteristics of research: qualitative and quantitative content analysis, a semi-structured interview and survey. During the research the differences between the organization’s messages and user messages in social media were found from the distinct perspectives of both parties.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34303
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV