Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilze
dc.contributor.authorKristapsone, Daira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-12-23T02:01:15Z
dc.date.available2016-12-23T02:01:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other56264
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34510
dc.description.abstractMaģistra darba "Individuālās pieejas realizācija skolēnu mācību sasniegumu veicināšanai" aktualitāti nosaka iekļaujošās izglītības paradigma un skolēnu ar mācīšanās grūtībām skaita pieaugums vispārizglītojošās skolās. Visiem ir jāiegūst izglītība, lai varētu kļūt par līdzvērtīgu sabiedrības sastāvdaļu, bet skolēni ir dažādi, katrs mācās citādāk. Viens tiek galā pats, bet citam būs nepieciešama lielāka palīdzība un atbalsts. Kādam būs jāatrod īpaša, individuāla pieeja. Pētījuma centrā- atbalsts skolēniem ar mācīšanās grūtībām vispārizglītojošā skolā, izmantojot vienu no individuālās palīdzības veidiem Individuālo Izglītības plānu. Darba mērķis ir izpētīt, kādi faktori veicina vai kavē skolēnu mācību sasniegumu izaugsmi. Pētījumā izmantotās metodes ir literatūras analīze, dokumentācijas analīze, daļēji strukturēta intervija un aptauja. Atbildot uz pētniecības jautājumu, var secināt, ka individuālā pieeja ir viens no svarīgākajiem faktoriem mācību sasniegumu izaugsmē. To var veiksmīgi pielietot jebkuram bērnam ar vai bez traucējumiem, to var realizēt arī bez Individuālā Izglītības plāna. Turpretī Individuālais plāns bez individuālās pieejas nepalīdzēs atrisināt problēmas. Maģistra darbs sastāv no 5 nodaļām un pielikumiem. Darba izstrādē analizēti literatūras avoti par mācīšanās grūtībām, individuālo pieeju, iekļaujošo izglītību, mācību sasniegumiem. Atslēgvārdi: mācīšanās grūtības, mācīšanās traucējumi, nesekmība, atbalsts, individuālā pieeja, individuālais plāns, mācību sasniegumi.
dc.description.abstractMasters degree piece "Realization of invidivual approach to improve accomplishments of students" topicality is determined by inclusive education paradigm and increase of students with learning disabilities in general education schools. Everyone needs to gain an education in order to become an equal part of this society, but students are different, everyone learns differently. Somebody deals on its own, but some need a more extensive help and support. Somebody will need to find a different, an individual approach. In the center of research - support for students with learning difficulties in general education establishments, by using one of the individual help approaches Individual Education plan. Aim of this work is to research what sort of factors contribute or delay progress of students study accomplishments growth. In this research following methods were you used: literature and documentation analysis, partially structured interview and survey. By answering question put forward by this research it’s possible to deduce that individual approach is one of the most important factors in order further develop achievemens of studying. It can be successfuly applied to any child, with or without learning disabilities, it can also be realized without Individual Education plan. On contrary Individual plan without individual approach won’t in any way help to resolve the issues . This Masters degree piece consists of 5 chapters and 13 annexes. During the making of this piece, literar sources were analyzed about learning disabilities, individual approach, inclusive education and learning accomplishments. Keywords: Learning difficulties, learning intereferences, academic failure, support, individual approach, individual plan, study accomplishments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectMācīšanās grūtības
dc.subjectNesekmība
dc.subjectAtbalsts
dc.subjectIndividuālā pieeja
dc.subjectIndividuālais plāns
dc.titleIndividuālās pieejas realizācija skolēnu mācību sasniegumu veicināšanai
dc.title.alternativeRealization of invidivual approach to improve accomplishments of students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record