Disciplīnas ievērošanas problemātika izglītības iestādēs
Author
Juška, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Disciplīna izglītības iestādē ir pamats tās veiksmīgai darbībai un kvalitatīvas izglītības ieguvei. Skolu vidē, galvenais faktors, kas neveicina pilnvērtīgu mācību procesa apguvi, ir disciplīnas trūkums. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot skolēnu disciplīnas trūkuma iemeslus, sniegt ieteikumus tās uzlabošanai. Teorētiskajā daļā tiek analizētas disciplīnas izmaiņas un jēdziens, skolotāju, skolēnu, skolas vadības ietekme uz disciplīnas nodrošināšanu, neattaisnotu mācību stundu kavēšanas iemesli. Empīriskajā daļā veikts pētījums, izglītības iestādē aptaujājot skolēnus, skolotājus, skolas vadību par disciplīnas neievērošanas cēloņiem, disciplīnas nodrošināšanas iespējām. Lai izglītības iestādē nodrošinātu disciplīnu, skolas personālam regulāri jāsadarbojas ar skolēnu vecākiem, jāizvirza stingri noteikumi, vienotas prasības mācību darbā. The main reason that does not allow to master the learning process is the lack of discipline. Discipline at a school is foundation for its successful operation and acquisition of high quality education. Master’s Thesis goal is to determine the reasons for lack of discipline among pupils and offer suggestions for improving it. The theoretical part provides the analysis of discipline changes and concept; the impact of teachers, pupils and school’s management on ensuring discipline; reasons for unjustified missing of classes. In the empirical part a survey of pupils, teachers and school’s management is analyzed to find the reasons of discipline disobedience and ways to ensure discipline. To ensure discipline at a school, its personnel must cooperate with parents of pupils, provide strict rules and requirements of the learning process.