• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelēšanas metode stāstītprasmes pilnveidē 5-6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību

Thumbnail
Öffnen
299-56494-Kirilova_Natalja_nr12020.pdf (2.488Mb)
Autor
Kirilova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2017
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarba temats: MODELĒŠANAS METODE STĀSTĪTPRASMES PILNVEIDĒ 5-6 GADĪGIEM BĒRNIEM AR VALODAS SISTĒMAS NEPIETIEKAMU ATTĪSTĪBU Diplomdarba autore: Nataļja Kirilova Diplomdarba zinātniskā vadītāja: profesore, Dr. paed. Sarmīte Tūbele Diplomdarba apjoms: 65 lpp., ietverti 10 attēli, 7 tabulas, izmantotas 74 literatūras vienības, pievienoti 5 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt stāstītprasmes pilnveidošanas iespējas 5-6 gadus veciem pirmsskolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību ar izstrādāto modelēšanas metodi. Darbs sastāv no 2 nodaļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā, balstoties uz zinātnieku atziņām , tika atspoguļots jēdziens- valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Īpašā uzmanība ir veltīta 5-6 gadus vecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojumam kopveselumā. Pētīta stāstītprasme kā īpaša māka veikt brīvu izklāstu par noteiktu tematiku, kas jāattīsta jau pirmsskolas vecumā. Tika pētīta modelēšanas metodes būtība un iespējas stāstītprasmes pilnveidē 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darba otrajā, praktiskajā daļā, lai būtu iespējams izvērtēt kvantitatīvi bērnu stāstītprasmju attīstību korekcijas darba rezultātā, tika izstrādāti 5 kritēriji, katram no tiem atbilda 3 līmeņi. Ir sniegts detalizēts pētāmo bērnu runas attīstības īpatnību apraksts, kā arī ieskats pētījuma norisē. Kopumā, izvērtējot sasniegtos rezultātus, tika apstiprināta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze – 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamo attīstību stāstītprasme pilnveidosies veiksmīgāk, ja: logopēds koriģējoši attīstošajā darbībā sistemātiski izmantos modelēšanas metodi un tiks ņemtas vērā bērnu vecuma un attīstības īpatnības.
 
Topic of the thesis: METHOD OF MODELING IN NARRATIVE SKILLS IMPROVEMENT OF 5-6 YEARS OLD CHILDREN WITH INSUFFICIENT DEVELOPMENT OF LANGUAGE SYSTEM Author of the thesis: Natalya Kirilova Scientific supervisor of the thesis: Professor Dr. pedagogy Sarmite Tubele Volume of the thesis: 65 pages, including 10 pictures, 7 tables, used 74 literature, attached 5 appendices. Goal of the research: to study theoretically and check practically possibilities of narrative skills improvement of 5-6 years old children with insufficient development of language system with the developed modeling method. Thesis consists of 2 sections – theoretical and practical. Definition of insufficient development of language system, based on the opinion of scientists, has been revealed in the theoretical part. Special attention has been dedicated to description of 5-6 years old children with insufficient development of language system in general. Narrative skills have been explored as a special skill to freely tell a story on certain topic that must be developed from pre-school age. The concept of modeling method and possibilities of narrative skills improvement of 5-6 years old children with language system underdevelopment have been explored. In the second, practical part to be able to assess quantitatively the narrative skills of the child development due to correcting work five criteria have been developed, each of which has 3 levels. Detailed description of speech development peculiarities of the children, as well as the insight into the research process has been provided. In general, after assessment of the achieved results, the hypothesis made at the beginning of the thesis has been approved – narrative skills of 5-6-years old children with insufficient development of language system will develop better if: speech therapist will systematically use modeling method during corrective activities and will consider the child's age and developmental peculiarities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34535
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV