Show simple item record

dc.contributor.advisorKrauce, Antra
dc.contributor.authorKatkova, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:28Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56505
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34541
dc.description.abstractŠajā darbā tika pētīta tēma: „Interaktīvo mācību metožu izvēle izziņas intereses veidošanā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem dabaszinību stundās pamatskolā”. Pētījuma mērķis: efektīvāko interaktīvo mācību metožu apkopošana dabaszinību stundām skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem izziņas procesu attīstīšanai un interešu veidošanai. Diplomdarbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tika izmantotas Liepiņas, Freimaņa, Tūbeles, Tereško, Albrehtas un citu autoru atziņas. Darba teorētiskajā daļā aprakstīts bērns ar garīgās attīstības traucējumiem, bērna attīstības vecumposmu īpatnības, pusaudžu vecumposma īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, izziņas procesu īpatnības un izziņas interešu veidošanās bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, vispārīgs ieskats mācību metožu klasifikācijā, interaktīvo mācību metožu raksturojums, dabaszinību apguves īpatnības. Darba praktiskajā daļā autore veikusi pētījumu, kurā aprakstīja tiešā novērošanas ceļā un anketēšanā gūtos rezultātus par 5. klašu skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem izziņas interešu veidošanos dabaszinību stundās, kurās izmantotas dažādas interaktīvās metodes. Pamatojoties uz šiem pētījumu un pārrunu ar klašu audzinātājiem rezultātiem, darba autore izstrādāja piemērotāko un efektīvāko interaktīvo mācību metožu apkopojumu šo klašu skolēnu izziņas procesu un izziņas interešu veidošanai dabaszinību stundās. Darbs sastāv no: 64 lappusēm, 32 attēliem, 3 tabulām. Darbā izmantoti 63 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: izziņas process, izziņas intereses, interaktīvās mācību metodes, bērns ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem.
dc.description.abstractThe theme that was analyzed in this work is „The selection of interactive teaching methods in developing cognitive interest for pupils with disturbance of mental development at Nature lessons in elementary school”. The goal of analysis is a summary of most effective interactive teaching methods for pupils with light disturbance of mental development to develop a cognition process and formation of cognition interest at Nature lessons. Diploma consists of two parts: theory and practice. There are used a conclusion of such authors as Liepina, Freimanis, Tubele, Teresko, Albrehtas etc. in the theory part. There are described in theoretical part: the child with disturbance of mental development, the peculiarities of different stages of age in development of children, the peculiarities of adolescence of children with mental disturbances, the peculiarities of cognition processes and development of cognition interest of children with mental disturbances, general survey of classification of teaching methods, description of interactive teaching methods, peculiarities of acquirement of Nature lessons. Practical part: the authoress has investigated a research and described results of observations and questionnaire of peculiarities of cognition processes in development of cognition interest for 5th class pupils with disturbance at Nature lessons, where used different kinds of interactive methods. Based on these researches and results of discussions with the class teachers, the authoress has summarized the most appropriate and effective interactive methods for the development of cognition processes and cognition interest for pupils of the classes in Nature lessons. This research contains 64 pages, 32 images, 3 tables. There are 63 information sources used in this research. Key words: cognition process, cognition interest, interactive teaching methods, pupil with light disturbance of mental development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectizziņas process
dc.subjectizziņas intereses
dc.subjectinteraktīvās mācību metodes
dc.subjectgarīgās attīstības traucējumiem
dc.titleInteraktīvās mācību metodes izziņas interešu veidošanā dabaszinībās skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem pamatskolā
dc.title.alternativeThe Selection of Interactive Teaching Methods in Developing Cognitive Interest for Pupils with Disturbance of Mental Development at Nature Lessons in Elementary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record