Neformālās izglītības iespējas 4-6 gadus veciem bērniem ar runas traucējumiem
Autor
Šteinberga, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma “Neformālās izglītības iespējas 4-6 gadus veciem bērniem ar runas traucējumiem” mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt, kā neformālajā izglītībā iespējams ietekmēt runas un valodas attīstību 4-6 gadus veciem bērniem ar runas traucējumiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore analizē teorētisko literatūru par pirmsskolas vecuma bērniem ar runas traucējumiem un raksturo nometnes kā neformālās izglītības formu. Diplomdarba empīriskajā daļā tiek veikta anketēšanas rezultātu analīze un, balstoties uz tiem, izstrādāta nometnes programma runas un valodas attīstības veicināšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka nometne kā neformālās izglītības forma būtu aktuāla un nepieciešama 4-6 gadus veciem bērniem ar runas un valodas traucējumiem runas un valodas attīstības veicināšanai un koriģējoši attīstošās darbības pēctecības veidošanai. Atslēgvārdi: neformālā izglītība, 4 - 6 gadus veci bērni ar runas traucējumiem, nometnes programma, koriģējoši attīstošā darbība. “Opportunities of informal education for 4-6 years-old children with speech disorders” Diploma Paper’s aim is to theoretically research and practically test the effects of informal education on speech and language development for 4-6 year-old children with speech disorders. In Diploma Paper’s the theoretical part, the author analyzes the theoretical literature on pre-school aged children with speech disorders and describes camps as an informal education form. In Diploma Paper’s empirical part, the author analyzes the results of questionnaires, based on those a camp program for speech and language development is created. The research results show that the camp as a form of informal education is not only benefical, but also indispensable for 4-6 years-old children with speech and language disorders in order for correction developmental activity to take its full effect. Keywords: informal education, 4-6 years-old children with speech disorders, camp program, correction developmental activity.