Pilnmēness ietekme 5 gadus vecu bērnu uzvedībā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Autor
Spēlmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Pilnmēness ietekme 5 gadus vecu bērnu uzvedībā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Zinātniskais vadītājs: profesore, Dr. psych. Lūcija Rutka. Diplomdarbā veiktā pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, vai Pilnmēness ietekmē 5 gadus vecu bērnu uzvedību pedagoģiskajā procesā. Šis darbs varētu ieinteresēt daudzus, it īpaši pirmsskolas pedagogus un šo darbu varētu attīstīt un pētīt vēl sīkāk un dziļāk. Darba zinātniski teorētisko pamatojumu veido G.Svences, J. Paungeres, T. Popes, Dž. Boulbija, A. Ļubļinskas, E.Eriksona, atziņas. Teorētiskajā daļā tika sniegts vispārīgais raksturojums 5 gadu vecu bērnu attīstībā, vispārīgs Mēness raksturojums un kā tas ietekmē cilvēku. Lai noskaidrotu vai Pilnmēness ietekmē bērna uzvedību pedagoģiskajā procesā, darba autore veica pedagoģiskos novērojumus divās Mēness fāzēs ( Jauns Mēness un Pilnmēness) – katrā divas reizes, lai varētu izdarīt secinājumus un anketēja 25 pirmsskolas pedagogus. Empīriskā pētījuma dati pierādīja, ka 5 gadus vecu bērnu uzvedība mainās atkarībā no Mēness fāzēm. Pilnmēness fāzē bērni ir uzbudinātāki, pārmērīgi aktīvi, ar vājām koncentrēšanās spējām un agresīvi noskaņoti. Savukārt Jaunmēness fāzē bērni ir nosvērtāki – spēj uztvert informāciju, ir veiksmīgas sadarbības prasmes, spēj koncentrēties darbam un izpildīt to. The title of the study: The impact of the full moon on the behaviour of 5-year-old children during their pre – school educational process. Scientific advisor: professor, Dr. psych. Lūcija Rutka. The purpose of this study is to determine and emperically justify whether full moon is impacting on the behaviour of 5-year-old children during their pre – school educational process. Theoretical framework of this study is based on authors G.Svence, J. Paungere, T. Pope, Ļ. Vigotskis, A. Ļubļinska, E.Erikson. This study first examines theoretically development of 5-year-old children, description of a moon and how a moon does influence the behaviour of a person. To clarify whether full moon is impacting on the behaviour of 5-year-old children during their pre – school educational process, empirical research work was done in the two phases of the moon (New Moon and Full Moon), twice in each of the phases. The survey of the pre – school teachers was conducted. The results of empirical research reveal that the behaviour 5-year-old children during their pre – school educational process is impacted by the full moon. It was concluded that during full moon childern are more excited, more aggressive, overactive and with poor concentration skills whereas during new moon childern are more balanced and steady – they can perceive information, concentrate and cooperate.