Piecu – sešu gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē multikultūru vidē
Author
Aleksejeva-Nikolajeva, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Piecu – sešu gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē multikultūru vidē. Darba autors: Jana Aleksejeva-Nikolajeva Pētījuma mērķis: Izpētīt piecu – sešu gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs: 51.lpp., 3. pielikumi, 6. tabulas, 8. grafiki, 44. literatūras avoti, anotācija, ievads, 5. nodaļas, nobeigums, pielikumi. Darbs sastāv no piecām nodaļām: Pirmajā nodaļā tiek analizētas metodes, ar kuru palīdzību var veidot priekšstatus par ģeometriskām formām, balstoties uz Lopatinas, Montessori, Domana un citu autoru atziņām. Otrajā nodaļā tiek raksturots piecu – sešu gadu veco bērnu vecumposms, balstoties uz Elkoņina, Piažē, Obuhovas, Vigotska, Svences un citu pedagoģisko un psiholoģisko literatūru. Trešajā nodaļā tiek raksturots mācību process multikultūru vidē, balstoties uz Kipkejevas, Baļčunes un citu autoru pētījumiem. Ceturtajā nodaļā tiek analizēta priekšstatu par ģeometriskām formām veicināšana multikultūru vidē mūsdienu pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļa ir aprakstīta piecu – sešu gadu veco bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās multikulūru vidē eksperimentāla pārbaude. The Graduation Paper: Forming of geometrical shape concept for 5-6 year-old children in pre-school in a multicultural environment. The Author: Jana Aleksejeva-Nikolajeva The aim of the research: to explore the development of notion about geometrical shapes for five – six year-old children at pre-school. The paper consists of: 51 pages, 3 appendixes, 8 figures, 6 tables, 44 literature references, annotation, introduction, 5 sections, conclusion, appendices. The work consists of five chapters: The first chapter contains the analysis of the methods which can be used to develop the perception of geometric shapes on the basis of Lopatina, Montessori, Doman and other authors' findings. The second chapter describes the milestones of the age group, based on Elkonin, Piaget, Obuhova, Vygotsky, Svence and other pedagogical and psychological literature. The third chapter describes the process of learning in a multicultural environment, based on the studies by Kipkejeva, Balchune and other authors. The fourth chapter analyzes the modern experience of developing the notion of geometric shapes in a multicultural environment. The fifth chapter describes the experimental test of the development of the notion of geometrical shapes for five - six-year-old children in a multicultural environment.