Ētisko vērtību vizualizācija vides reklāmā
Author
Ezergailis, Alberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Celmiņa-Ķeirāne, Austra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ietvaros analizēti interneta un literatūras avoti par plakātu attīstības vēsturi, plakātu dizaina attīstības vēsturi, filozofisko un ētisko mākslas raksturu, lai izveidotu grafisko dizainu plakātu sērijai par sabiedrībā sociāli aktuālu problēmu. Diplomdarbs sastāv no trīs daļām. Teorētiskajā daļā apkopota informācija par plakātu attīstības vēsturi un nozīmi mūsdienās, kā arī par filozofiska un ētiska rakstura problēmām, ar kurām sastopas mākslinieks, un akcentēta tēmas aktualitāte mūsdienu Eiropā. Empīriskajā daļā autors izpēta un salīdzina dažādus vizuālās izteiksmes līdzekļus un to nozīmi plakātu dizaina paraugos. Radošajā daļā izstrādāts dizains plakātu sērijai, kuras mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību tam, kā stereotipi traucē saskatīt cilvēka patieso dabu. Ir izveidoti pieci atšķirīgi, bet stilistiski vienoti plakāti ar dažādiem biežāk sastopamo stereotipu tēliem. In the framework of diploma were analysed internet and literature sources about the history of poster and poster design development, philosophical and ethical nature of art, with the objective to create a design for a series of posters about socially topical issues. Diploma consists of three parts. Theoretical part has gathered information about history of poster and poster development, the current topicality of posters, philosophical and ethical issues that artist is presented with, and about the actuality of topic in current time Europe. In the empirical part author has explored and compared a variety of visual means of expression and their role in the poster design. In the creative part there is developed a design for the series of posters, which aims to draw public attention to stereotypes and how they interfere to see the true nature of a man. There is five different but stylistically similar posters with various commonly stereotyped images.