Vizuālās identitātes izstrāde rotu dizaineriem
Author
Krasovska, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Aivas Krasovskas diplomdarba tēma ir "Vizuālās identitātes izstrāde rotu dizaineriem". Darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā autore sniedz nelielu ieskatu rotu izcelsmes un attīstības vēsturē Latvijā un citviet Eiropā. Kā arī apraksta rotu veidus un to pielietojamību vizuālā tēla individualitātes izcelšanā. Teorētiskās daļas otrajā nodaļā autore raksta par vizuālās identitātes jēdzienu, tā nozīmi un veidošanas galvenajiem elementiem, kurus svarīgi ņemt vērā, izstrādājot rotu dizaineru vizuālo identitāti. Autore padziļināti apraksta literatūras izpētes procesā iegūtās zināšanas par atpazīstamības zīmju kategoriju iedalījumu – logo, vārdzīme, simbols, to veidiem, izcelsmi un atšķirībām starp tiem. Kā arī sniedz ieskatu par krāsu simbolisko nozīmi, ietekmi un pielietošanu vizuālo identitāšu veidošanā. Diplomdarba trešā nodaļa veltīta ieskatam individuālo pakalpojumu sniedzēju mārketingā, ar ievirzi rotu dizaineru kā pašnodarbināto personu atpazīstamības veicināšanā. Mārketinga stratēģijas un vizuālās identitātes izstrāde ir būtisks solis rotu dizaineru komunikācijā ar mērķauditoriju. Savukārt ceturtajā nodaļā autore veic dažādu rotu zīmolu atpazīstamības zīmju pētījumu pēc dizaina paraugu analīzes. Diplomdarbā izvirzītā hipotēze – pastāv kopīgas iezīmes rotu dizaineru vizuālo identitāšu dizainā, ir apstiprinājušies. Izšķirot trīs rotu dizaina veidus un salīdzinot dažādu rotu zīmolu atpazīstamības zīmes, noskaidrojās, ka pastāv kopīgas iezīmes pielietotajos zīmju veidos, izvēlētajās krāsās un to skaitā, kā arī grafiskā elementa – simbola novietojumā attiecībā pret vārdzīmi. Diplomdarba pēdējā nodaļā autore apraksta radošā projekta izstrādi un apkopo šī projekta ekonomiskos aprēķinus. Pievieno vizuālo materiālu par radošo darbu. Atslēgvārdi: rotaslietas, vizuālā identitāte, zīmols, atpazīstamības zīme, rotu dizains. Aivas Krasovskas graduation theme is "Visual identity development for jewelry designers". The theoretical part of the first chapter the author gives some insight into the origin and development of jewelry in the history of Latvia and other parts of Europe. As well as describing the types of jewelry and the usability of highlighting individuality. The theoretical part of the second chapter the author writes about visual identity concept, its importance and key building elements that are important to consider when designing visual identity for jewelry designer. The author describes an in-depth literature search process, the knowledge about the category allocation of recognition signs and differences between them. In addition to providing insight into the symbolic meaning of colors. Third chapter is devoted to individual providers in marketing and a focus to jewelery designers. Marketing strategy and visual identity is an essential step of jewelry designers in communicating with the target audience. In turn, the fourth chapter the author carries out a jewelry brand recognition signs study by quantitative methods . Graduation hypothesis - there are common features in jewelry designers visual identity design is confirmed. There are three types of jewelry designs and comparing different jewelry brand recognition signs, it became clear that there are common features in evaluating the appropriateness of character types , selected colors and numbers, as well as a graphic element - the symbol positioning relative to logotype. In the last chapter , the author describes creative project and compiled the project economic calculations . Add visual materials of creative work . Keywords: jewelry, visual identity, brand, logotype, jewelry design.