Show simple item record

dc.contributor.advisorNīmante, Dita
dc.contributor.authorStepanova, Klāra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-28T02:01:45Z
dc.date.available2017-01-28T02:01:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56703
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34576
dc.description.abstractJau ilgāku laiku pasaulē un vairākus gadus Latvijas sabiedrībā visos līmeņos tiek diskutēts jautājums par skolēnu uzvedību - vardarbību, agresiju skolā, par to kā uzturēt klasē kārtību, lai skolēni skolā varētu mācīties un skolotāji strādāt. Pasaulē veiktajos pētījumos vairāku gadu desmitu laikā dominē viedoklis, ka kārtībai klasē un skolēnu sasniegumiem ir cieša saistība – jo klasē ir pozitīvāka vide, kas nodrošina kārtību, jo vairāk skolēns iesaistās mācībās un viņa sasniegumi ir augstāki. Par netraucētu mācību vidi Latvijā runā arī Izglītības likums, kurā noteikts, ka izglītības iestādē un tās organizētajos pasākumos jābūt dzīvībai un veselībai drošiem apstākļiem un nodrošinātai atbilstošai mācību videi. Visās valstīs skolēniem ir problēmas ar uzvedību, bet visiem skolā ir tiesības justies droši, mācīties un saņemt cieņpilnu izturēšanos. Šādu attieksmi var panākt, ja skolēni izprot atbildību par savu rīcību. Ņemot vērā tēmas aktualitāti kā darba mērķis tiek izvirzīts: Teorētiski pamatot un empīriski izpētīt vadības modeļa ieviešanu un darbību Ozolnieku vidusskolā. Darba saturs apvienots 5 nodaļās, kur darba pirmajā nodaļā izpētītas izglītības ieguves iespējas Latvijā, apskatot izglītības līmeņus un sasniedzamos rezultātus, apskatot atbalsta programmas, kas saistītas ar bērnu uzvedības uzlabošanu. Otrā nodaļa veltīta programmas “Atbalsts pozitīvai uzvedībai” izmantošanas lietderības izvērtēšanai. Darba trešajā nodaļā apskatīta vadītāja kā līdera loma skolvadībā. Ceturtās nodaļas ietvaros izstrādāta projekta ieviešanas metodika, ieskaitot atsevišķu elementu izstrādi. Darba piektajā nodaļā veikta anketēšanas rezultātu apkopošana un datu analīze. Darba nobeigumā izdarīti adekvāti secinājumi un praktiski priekšlikumi. Darba apjoms 72 lpp., darbā ietverti 6 attēli, 3 tabulas, izmantotās literatūras sarakstā 45 vienības, darbam pievienoti 11 pielikumi.
dc.description.abstractFor a long time in the world, and for several years in the Latvian society, there exists a discussion about the behavior of the student - violence and aggression at school and order in the classroom, so that students can learn in school and the teacher's work. International studies conducted over several decades are dominated by the view that the order in the classroom and student achievement has a close relationship – the more order is provided by an enabling environment in the class, the more students are involved in the learning process and get higher achievements. Latvia's education law also contains a mention of a seamless learning environment, stating that the learning institution and its activities are organized to be safe for life and health conditions and provide an adequate training environment. Students have behavioral problems in all countries, but each student has the right to feel safe, to learn and to receive respectful treatment in their school. Such attitude can be achieved if students understand the responsibility for their actions. Given the relevance of the topic, the following target is set: Theoretically and empirically justified to examine the implementation of management models in Ozolnieki high school. Paper consists of 5 sections, the first chapter examines the opportunities of acquiring education in Latvia by looking at the levels of education, the results to be achieved and by looking at support programs associated with the improvement of children's behavior. The second chapter is devoted to the program’s "Support for positive behavior" suitability for use. The third chapter describes the director as a leader in the management of the school. In the fourth chapter, the introduction of the project, including the development of the individual elements. The fifth section is devoted to the results of surveys, data compilation and analysis. The summary contains adequate findings and practical suggestions. The paper consists of 72 pages, 6 pictures , 3 tables, 45 in units of work and 11 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectVadības modelis
dc.subjectAtbalsts pozitīvai uzvedībai.
dc.subjectManagement Model
dc.subjectSupport for positive attitude
dc.titleVadības modeļa "Atbalsts pozitīvai uzvedībai" ieviešana Ozolnieku vidusskolā
dc.title.alternativeImplementation of Management Model "Support for Positive Attitude" at Ozolnieku Secondary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record