Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejs
dc.contributor.authorVeisa, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-28T02:01:45Z
dc.date.available2017-01-28T02:01:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56706
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34578
dc.description.abstractPēdējās pāris desmitgadēs lielu aktualitāti ieguvuši jautājumi, kas saistīti ar skolas stratēģisko vadību un līdzekļiem, kas nepieciešami skolas funkcionalitātes nodrošināšanai. Skolu pieaugošā patstāvība izglītības iestādes administrācijai un kolektīvam liek skaidri apzināties savas izglītības iestādes attīstības nākotnes perspektīvas un veidus to realizēšanai, izstrādājot attīstības programmas un projektus, kas veicinātu nosprausto mērķu sasniegšanu. Annas Veisas pētījumā tiek analizēts eksperiments, kas ir uzskatāms par pārveidojošu, jo tas paredz noteikt vadības semināra izmantošanas ietekmi skolas iekšējās vadības kvalitātes nodrošināšanu un iesaistīti administrācijas pārstāvji un pedagogi. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz daudziem autoru atziņām, autore analizē izglītības kvalitātes jēdzienus un raksturo skolas vadības kvalitāti, skolas vadības komandas darbu. Pētījuma empiriskajā daļā autore analizē kā eksperiments ar administrāciju ietekmē skolas vadības kvalitātes nodrošināšanu. Izanalizējot zinātnisko pētījumu rezultātus un skolas praksi stratēģiskās vadības organizēšanas jomā, tika noskaidrots, ka teorijā tiek aprakstītas un praksē pielietotas tādas kopējās skolas administrācijas sadarbības formas kā administratīvā padome (plānošanas sanāksme), pedagoģiskā padome, sanāksmēs un citas skolas vadības organizatoriskās formas. Taču tika noskaidrots, ka tikai daļu no tām var uzskatīt par skolas stratēģiskās vadības formām un praktiski visas uzskaitītās tiek izmantotas vadības lēmumu pieņemšanā vai to virzīšanai. Izstrādātais teorētiskais un empīriskais pētījums noderēs izglītības vadības virziena skolas darbiniekiem. Atslēgvārdi: izglītības kvalitātes, kritērijs, process, vadības seminārs.
dc.description.abstractThe last decades the questions connected to school strategic management and the means that are necessary to ensure school functionality became very topical. The growing school independence makes school administration and staff become clearly aware of school future development perspectives and the ways of its implementation when designing development programmes and projects, that will promote goal achievement. The Paper provides the analysis of the experiment that is transforming, as it will define management seminar’s influence on school inner management quality provision. School’s administration and teachers are participating in the experiment. In the theoretical part, based on the numerous author opinions, the Author analyses the terminology of education quality, describes school management quality and school leadership work. In the empirical part of the research the Author analyses how the experiment with the administration influences school management quality provision. Analysing the research results and school practice in the field of strategic management, was defined that in the theory are described and used in practise the following school administration cooperation forms as administrative board (planning meeting), pedagogical board, meetings and other school management organisation forms. However, it was found out that only the part of them could be considered as school strategic management forms and most of them are used for school leadership decision approvement and promotion. The theoretical and empirical research that were designed will be useful for education management related school staff. Keyword: education quality, criteria, process, management seminar.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectKvalitāte
dc.subjectVadītājs
dc.subjectProcess
dc.subjectKritērijs
dc.titleIzglītības iestādes vadītājs un tā loma vispārizglītojošās skolas kvalitātes nodrošināšanā
dc.title.alternativeThe head of the educational establishment and his role in the ensuring efficient secondary education at school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record