Žargona un jauniešu valodas lietojums interneta ziņu rakstu komentāros
Author
Kociņa, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lo Bello, Giulio
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek pētīts žargona un jauniešu valodas lietojums interneta ziņu rakstu komentāros, kas ir publicēti sociālajā platformā facebook.com. Šī darba mērķis ir noskaidrot vai šo valodas slāņu lietojums var tikt uzskatīts par mehānismu, kas ļauj rakstītā tekstā paust emocijas, kuras komunicējot klātienē tiktu paustas caur mīmiku, žestiem un intonāciju. Pētījuma teorētiskajā daļā ir atrodams literatūras apraksts, tajā ir aprakstīts, kas ir žargons un kas jauniešu valoda, kādi valodas elementi tiem ir raksturīgi. Tāpat ir aprakstīta arī interneta vides ietekme uz valodas lietojumu un valodas funkcijas šajā kontekstā. Pētījuma empīriskajai daļā 291 komentārs tika analizēts izmantojot S. Herringas datorizētā diskursa analīzi (Computer Mediated Discourse Analyses). Pētījuma rezultāti ļāva secināt, ka žargona vārdu un jauniešu valodas lietojums rada emocionālu nokrāsu komentāra paustajam viedoklim. Žargona vārdu lietojums parasti rada negatīvu nokrāsu, savukārt jauniešu valodas lietojums var radīt gan humoristisku efektu, gan arī negatīvu. This research paper analyses the use of jargon and youth language (slang) in comment section to online news articles on the social networking platform facebook.com. The aim for this research is to examine the hypothesis that jargon and youth language can be used to demonstrate emotions, which in face-to-face communication would be expressed by facial expressions, jests and tone of voice. The theoretical part of this research describes what jargon is and what youth language is, and what their characteristics are. The influence of online environment on language is also described, as well as the role of language in computer-mediated communication. In the empirical part of this research, 291 comments are analyzed using S. Herrings Computer Mediated Discourse Analyses. The results of the analyses show that the use of jargon and youth language makes comments emotionally nuanced. Comments that include jargon tend to be more negative, while comments including youth language can create a humoristic effect as well as a negative one.