Patēriņa kreditēšana Latvijā
Автор
Šķerberga, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Romānova, Inna
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Patēriņa kreditēšana Latvijā”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt patēriņa kredīta piedāvājumu Latvijā un, balstoties uz veikto analīzi, izstrādāt priekšlikumus patēriņa kreditēšanas pilnveidošanai. Lai to sasniegtu, darbā tika analizēta LR likumdošanas prasības attiecībā uz patēriņa kredītu, citu valstu pieredze, kredītu devēju piedāvājumi, veikta aptauja, lai uzzinātu kredītņēmēju pieredzi un viedokli, kā arī analizētas patēriņa kredīta portfeļa apjoma izmaiņas laika periodā no 2012.gada līdz 2016.gada 1.pusgadam. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 6 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā ir izpētīta patēriņa kredīta būtība, likuma prasības, kā arī citu valstu pieredze. Darba otrajā nodaļā tika analizēts banku un nebanku sektora kredīta devēju piedāvājums un to portfeļa apjomu izmaiņas, kā arī veikta aptauja, lai noskaidrotu kredītņēmēju pieredzi un viedokli saistībā ar patēriņa kredītu. Trešajā nodaļā veikta salīdzinošā analīze starp banku un nebanku sektora kredīta devēju piedāvājumiem. Darba apjoms ir 96 lpp., 22 attēli, 3 tabulas un 10.pielikumi. Pamatojoties uz bakalaura darbā veikto analīzi, autore veic patēriņa kredīta piedāvājuma izpēti un sniedz priekšlikumus patēriņa kreditēšanas pilnveidošanai Latvijā. Bachelor’s thesis: „Consumer lending in Latvia”. The goal of the work is to research the offer of consumer credit in Latvia, and to create proposals based on analysis to improve consumer lending. To achieve this goal, the following analysis was carried out: legal requirements of LR regarding consumer credit, experience of other states, creditors’ offers, and conducted survey to reveal consumers’ experience and opinion, as well as the change of credit portfolio’s capacity during the time period from 2012 till first half of year 2016. The work consists of 3 chapters and 6 subchapters. First part describes the concept of consumer credit, legal requirements and situation in other countries. Second chapter describes the analysis of consumer credit offers by bank and non-bank creditors and its portfolio changes. It also contains a survey which reveals consumers’ experience and position regarding consumer credit. The third part contains a comparative analysis of bank and non-bank consumer creditors. This work contains 96 pages, 22 images, 3 tables and 10 annexes. Based on the analysis carried out in this work, the author have made conclusions and created proposals to improve consumer lending.