Plaši pazīstami preču zīmju atšķirtspējas vājināšana: veidi un izpausmes Latvijas tiesību telpā.
Autor
Dzenis, Gvido
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Krūmiņš, Mārcis
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Latvijas tiesību telpā pagaidām nav izvērstu pētījumu, kuros tiktu iezīmēti plaši pazīstamu preču zīmju atšķirtspējas vājināšanas teorijas problēmjautājumi, līdz ar to, lai veicinātu turpmāku diskusiju par šo tēmu un vērtētu tiesisko interešu īstenošanas efektivitāti, bakalaura darba autors aplūko preču zīmju atšķirtspējas vājināšanas veidus, analizējot iespējamos tiesisko interešu aizskārumus un sniedzot ieskatu aktuālajā judikatūrā. Analīzes gaitā, autors secina, ka tiesiskais regulējums nodrošina efektīvu aizsardzību pret plaši pazīstamu preču zīmju atšķirtspējas vājināšanu, tomēr šī aizsardzība nav absolūta un paredz vispusīgu preču zīmes atšķirtspējas un tai piemītošās reputācijas analīzi, pievēršot uzmanību arī preču vai pakalpojumu savstarpējam pretstatījumam un vērtējot iespējamu patērētāju ekonomiskās uzvedības mainību. Currently, no comprehensive research on issues that arise from trade mark dilution theory has been conducted within the Latvian legal space, therefore the author examines various types of dilution by analyzing potential harm to legal interests and by giving insight into current case law in order to encourage further discussion and to evaluate the efficiency of the well-known trade mark regulation. As a result, the author has concluded that regulation provides effective protection against trade mark dilution; however it is not unconditional and by focusing on the connection between goods and services concerned and by assessing possible changes in the economic behavior of consumers in each case requires detailed legal evaluation of trade mark distinctiveness and reputation.