Sensoro paklājiņu izmantošana sīkās pirkstu muskulatūras attīstībā 1,5 līdz 3 gadus veciem bērniem
Autor
Dumina, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: „Sensoro paklājiņu izmantošana sīkās pirkstu muskulatūras attīstībā 1,5 līdz 3 gadus veciem bērniem” Darba autore: Larisa Dumina Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., asociētā profesore Māra Urdziņa-Deruma Darba saturs: ievads, četras daļas, secinājumi, nobeigums, pielikumi. Darba apjoms ir 49 lappuses, 8 tabulas, 11 attēli, 31 literatūras avots, 6 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt un noskaidrot sīkās pirkstu muskulatūras attīstības iespējas nodarbojoties ar sensorajiem paklājiņiem 1,5–3 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: sīkās pirkstu muskulatūras attīstība, sensorais paklājiņš, 1,5–3 gadus veci bērni. Darba pirmajā daļā: -pētītas un apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par bērnu vispārējo, runas attīstību agrā bērnībā. Darba otrajā daļā: -pētītas un apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par bērnu sīko pirkstu muskulatūras attīstību. Darba trešajā daļā: -tiek atbildēts uz izvirzīto pētījuma jautājumu: kā iespējams veicināt 1,5–3 gadus veciem bērniem sīkās pirkstu motorikas attīstību, nodarbojoties ar sensorajiem paklājiņiem. Darba ceturtajā daļā: -analizēta darba autores pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, strādājot ar 1,5–3 gadus veciem bērniem, izmantojot sensoros paklājiņus. The theme of work: “The use of sensory mats in developing children’s tiny finger muscles at the age of 1,5–3 years” The author of work: Larisa Dumina The head of scientific work: Dr. paed., associated professor Māra Urdziņa-Deruma Contents of research: introduction, four parts, observation, conclusion and appendices The volume of work: 49 pages, 8 tables, 11 pictures, 31 sources of literature and 6 appendices The purpose of research: inquire information about a 1,5–3 year old child’s detailed finger muscularity and their development using sensory rugs. Key words: tiny finger muscles development, sensory mats, 1,5–3 year old children. First part of the research: -Gathering and researching theoretical quotes of several pedagogical and psychological professors, regarding a child’s overall development in speech early in their growth. Second part of the research: -Gathering and researching several theoretical quotes on a child’s detailed muscularity development from several scientists. Third part of the research: -An answer is given to the created hypothesis: how can a 1,5–3 year old child’s specific finger motor skills be improved using sensory rugs. Fourth part of the research: -The author’s scientific, as well as pedagogical, experiment working with 1,5–3 year old children using sensory rugs is then analyzed.