Show simple item record

dc.contributor.advisorDamberga, Ilze
dc.contributor.authorPriedols, Mārtiņš
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-12T02:01:35Z
dc.date.available2017-02-12T02:01:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56699
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34806
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, vai skaitliski enkuri un to avotu ticamība ietekmē lēmumu pieņemšanu par nepazīstamu personu vecumu. Pētījumā piedalījās 270 respondenti, 199 sievietes un 71 vīrietis, ar vidējo vecumu M=29,87 gadi. Tika izveidotas četras pētījuma grupas - kontrolgrupa (n=73), enkura grupa (n=69), zemas enkura avota ticamības grupa (n=68) un augstas enkura avota ticamības grupa (n=60). Pētījuma laikā tika izmantotas enkurošanās efekta konstatēšanas un vizuālu stimulu reprzentācijas metodes no Langeborgas un Eriksona pētījuma (Langeborg & Eriksson, 2016). Rezultāti parāda, ka norisinājās enkurošanās efekts, tomēr enkura avota ticamības ietekme nebija nozīmīga. Var secināt, ka skaitlisku enkuru izmantošana būtiski ietekmē vecuma noteikšanu, novirzot to dotā enkura virzienā, savukārt enkura avota ticamībai nav būtiskas nozīmes izdarot lēmumu, par nepazīstamas personas vecumu.
dc.description.abstractThe aim of this research was to find whether numerical anchors and source credibility will influence decision making when asked to estimate age of unfamiliar person. Totally there were 270 participants, 199 women and 71 men with a mean age of M=29,87 years. There were four groups created - control group (n=73), anchoring group (n=69), low anchor source credibility group (n=68) and high anchor source credibility group (n=60). In the research anchoring effect and visual stimuli representation methods from article of Langeborg and Eriksson were used (Langeborg & Eriksson, 2016). Results show, that anchoring occurred however source credibility was insignificant. Evidence show, that anchoring significantly affects age estimation by shifting answers in the direction of given anchors. Source credibility though had no influence on decisions about unfamiliar persons age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectenkurošanās efekts
dc.subjectskaitlisks enkurs
dc.subjectavota ticamība
dc.subjectlēmumu pieņemšana
dc.subjectvizuāls stimuls
dc.titleSkaitliska enkura un avota ticamības ietekme uz vizuālu stimulu novērtējumu
dc.title.alternativeAnchoring and source credability in numeric judgments of visual stimuli
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record