Didaktiskās iespējas darbam ar vārdu kā kultūras fenomenu krievu valodas stundās 1. un 4. klasēs
Author
Čerņavska, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma „Didaktiskās iespējas darbam ar vārdu kā kultūras fenomenu krievu valodas stundās 1. un 4. klasēs”. Diplomdarba pētījuma mērķis ir izskatīt didaktiskās iespējas darbam ar vārdu kā kultūras fenomenu krievu (dzimtās) valodas stundās 1. un 4.klasē, balstoties uz lingvokulturologu pieredzi, uz darba pieredzi 1.klasē un skolēnu reālo zināšanu līmeni. Pētījuma gaitā tiek rastas atbildes uz jautājumiem: -Kāda ir sakarība starp valodu un kultūru, vārdu un kultūru, un kā šī saikne atspoguļojas dzimtās valodas mācīšanas metodikā mūsdienās? -Kāds ir skolēnu kulturoloģiskais redzesloks un kāda ir skolotāju pozīcija dotajā jautājumā, kā arī kādas darba metodes un paņēmieni ir efektīvi darbā ar vārdu kā kultūras fenomenu dzimtās valodas stundās? Diplomdarba pirmā nodaļa vērsta uz vārda-lingvokulturēmas jēdziena definēšanu, nozīmes atklāšanu. Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par zinātnieku un pedagogu didaktisko pieredzi darbā ar vārdu kā kultūras fenomenu. Trešajā nodaļā diplomdarba autore apkopo un analizē aptaujā iegūtos datus, praktisko pieredzi, veido uzdevumus atbilstoši diplomdarbā izvirzītajam mērķim. The concept of this thesis is to focus on educational opportunities, which can be applied to the process of working with word as a cultural phenomenon at Russian Language lessons in Year 1 and Year 4. The purpose of the research behind this thesis is to recognize these opportunities, taking into consideration the experience of cultural linguistics, the classroom experience and the students' knowledge. The research study has found answers to the following questions: - what is the connection between language and culture, - what is the connection between word and culture, - how this relationship is reflected in a methodology for teaching the Russian language today, - what pupils’ cultural outlooks are and what teachers’ opinion on this matter is, - what methods and techniques of working with words as a phenomenon of culture at Russian language lessons can be considered as effective. Chapter one of this thesis is aimed to define the term “linguaculturema”. Chapter two outlines the didactic experience of scientists and teachers in working with word as a cultural phenomenon. In chapter three the author of the thesis summarizes and analyses the data obtained in a survey, practical experience as well as designs learning tasks in accordance with the purpose of the thesis.