Dienasgrāmatu rakstīšana 7. klasē skolēnu rakstītprasmes uzlabošanai
Autor
Marculāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Valodas apguve parasti notiek, izmantojot četras prasmes: klausīšanos, runāšanu, lasīšanu un rakstīšanu. Rakstīšana tiek uzskatīta par visgrūtāk apgūstamo prasmi. Dienasgrāmatas tika izvēlētas par darbarīku, lai uzlabotu skolēnu rakstītprasmi ar atspoguļojošās rakstīšanas palīdzību. Diplomdarba mērķis bija noskaidrot, kā dienasgrāmatu rakstīšana varētu uzlabot 7. Klases skolēnu rakstītprasmi. Lai sasniegtu šo mērķi, 2016. Gada pavasara semestrī Ogres Valsts ģimnāzijā tika veikts pētījums ar trīspadsmit septītās klases skolēniem. Klasē tika izmēģināti seši dažādi dienasgrāmatu rakstīšanas veidi. Skolēnu rezultāti un izaugsme tika novērtēti un analizēti pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem, skolēnu atbildēm uz divām anketām un Diplomdarba autores novērojumiem. Lai noskaidrotu angļu valodas skolotāju viedokli par skolēnu rakstītprasmes uzlabošanos, tika intervēti trīs skolotāji no dažādām Latvijas valsts ģimnāzijām. Dienasgrāmatu rakstīšana ir izmainījusi skolēnu attieksmi pret brīvo rakstīšanu: viņi jūtas pašpārliecinātāki, var uzsākt rakstīt īsākā laikāun var labāk koncentrēties. Būtu jāattīsta skolēnu kritiskās domāšanas spējas. Uzmanība jāvelta arī gramatikas un vārdu pareizrakstības apguvei, ne tikai brīvai rakstīšanai. The acquisition of language usually occurs by means of developing four skills: listening, speaking, reading and writing. Writing is considered the most difficult skill to acquire. Journals were chosen as helping tools to improve students’ writing skills through reflective writing. The aim of the Diploma Paper was to find out how journal keeping could improve Form 7 students’ writing skills. To achieve the aim, the case study was carried out in Ogre State Gymnasium with thirteen Form 7 students in the spring semester of 2016. Six different journal writing activities were tried out in the classroom. The students’ results and the development of their performance were evaluated and analysed according to previously worked out criteria, students’ answers of the two questionnaires and observations of the author of the Diploma Paper. To find out English teachers’ opinion on students’ writing skills’ improvement three teachers from different state gymnasiums of Latvia were interviewed. Journal writing has changed students’ attitude towards free writing: they feel more confident, can start writing in a shorter period of time and can concentrate better. Students’ critical thinking skills should be developed. The attention should also be paid to grammar and spelling of the words, not only free writing.