• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A multidimensional approach towards a corporate marketing system for business performance

Thumbnail
View/Open
298-57791-Loeschenbrand_Bernd_bl11012.pdf (5.483Mb)
Author
Loeschenbrand, Bernd
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Neuert, Josef
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Mārketinga speciālisti šodien saskaras ar daudziem izaicinājumiem. Uzņēmējdarbības modeļu digitalizācija, sociālo plašsaziņas līdzekļu izplatība, kas maina patēriņa paradumus, un digitalizētu kopu veidošanās izraisa būtisku nepieciešamību pēc novatoriskām pieejām organizāciju izpratnē par uzņēmumu mārketinga funkcijām. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt pašreizējo korporatīvo mārketinga sistēmu izpausmes un to ietekmi uz uzņēmējdarbības sniegumu. Izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētniecības metodes. Rezultāti liecina, ka korporatīvā kultūra, sociālo plašsaziņas līdzekļu izmantošana un zināšanu vadība ir korporatīvo mārketinga sistēmu pamats un mārketingu un uzņēmējdarbības sniegumu ietekmējošie faktori. No minētā izriet, ka organizācijas pasākumi attiecībā uz korporatīvo mārketinga sistēmu integrāciju patiešām ir saistīti ar izmērāmiem snieguma rādītājiem. Atslēgas vārdi: uzņēmumu mārketings, mārketinga sistēmas, uzņēmumu sniegums.
 
Today’s marketers face many challenges. Digitalization of business models, penetration of social media, changing consumer habits and arising data societies create a fundamental need for innovative approaches towards the organizational understanding of corporate marketing functions. This research aims to investigate the current manifestation of a corporate marketing system and its implications for business performance. Both qualitative and quantitative research methods have been applied. Results show that corporate culture, social media usage and knowledge management are pillars of a corporate marketing system and influencing factors of marketing and business performance. From this derives that organizational activities concerning the integration of a corporate marketing system are indeed related to measurable performance metrics. Key Words: corporate marketing, marketing systems, business performance
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34984
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV