Mācīšanās kultūra pirmsskolā
Author
Gailīte, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir izstrādāts izglītības zinātņu maģistra studiju programmas ietvaros ar mērķi noskaidrot, kā pirmsskolas skolotāju zināšanas par mācīšanās kultūru ietekmē mācīšanos pirmsskolā, un gūt pārskatu, kā notiek mācīšanās pirmsskolas izglītības iestādēs Latvijā. Maģistra darba aktualitāte ir saistīta ar izglītības kvalitāti un pieejamību, un ar pirmsskolas izglītības nozīmes aktualizēšanos, ietekmējot bērna sekmību nākamajos izglītības posmos, veidojot prasmi mācīties. Teorētiskajā pētījuma daļā tiek raksturota pirmsskolas izglītības nozīme, tās mērķi un misija, uzdevumi, izmantojot zinātnisko literatūru, Latvijas Ministru kabineta nolikumus, kā arī atsauces uz starptautiskajiem pētījumiem, OECD, ir izpētīta mājas pratības nozīme un ģimenes loma bērna pirmajos mācīšanās procesos, un raksturota mācīšanās psiholoģija. Mācīšanās kultūra ir cieši saistīta ar pirmsskolas izglītības iestādes, kā organizācijas kultūru, tāpat kā ar pirmsskolas skolotāja kompetencēm. Pētījuma praktiskajā daļā ar anketas palīdzību, ar daļēji strukturētiem jautājumiem pētīta 60 pirmsskolas skolotāju zināšanas par mācīšanās kultūru, kā arī prasme savas spējas pielietot, lai veicinātu mācīšanos un izglītības kvalitāti pirmsskolā. Maģistra darbs ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Darba apjoms ir 87. lapas. Teorijas izpētē ir izveidotas 4 nodaļas ar apakšnodaļām un praktiskajā izpētes daļā arī grafikas, priekšlikumi un secinājumi. Pielikumā iesniegta pirmsskolas skolotāju izpētes anketa, mācību programma pirmsskolas vecuma bērniem, dienas režīms 12 stundu pirmsskolas apmeklējumam. Darbā izmantotas atsauces no 99. literatūras avotiem un izmantota informācija no interneta portāliem un mājaslapām. Master's thesis is developed education Master's study program with the aim of finding out how pre-school teachers' knowledge of the learning culture affects learning in preschool, and an overview of the learning takes place in preschools Latvian. Master's thesis in actuality is related to the quality of education and the availability of pre-school education and the actualization of interest in influencing a child's underachievement in the next stages of education, developing skills to learn. The theoretical part of the study are described in the pre-school educational role, its goals and mission, objectives, through scientific literature, the Latvian Cabinet of Ministers regulations, as well as references to international studies, the OECD, has researched home literacy role and family role in the child's early learning processes, and describes learning psychology. Learning culture is closely linked to the pre-school educational institutions and cultural organizations, as well as a pre-school teacher competencies. Study the practical part of a questionnaire with semi-structured questions studied 60 pre-school teachers' knowledge of the culture of learning, as well as the ability to use their ability to facilitate learning and the quality of education in pre-school. Master's thesis is developed in the Latvian University of Pedagogy and Psychology faculty. The volume of work is 87. pages. Theory research has established 4 chapters with subdivisions and practical research part of the graphics and conclusions. Annex preschool teachers presented research questionnaire, the training program for preschool children, the daily regime of 12 hours for a visit at preschool. Be used for reference of 99. literature sources and uses information from the online portals and websites.