Emocionālās reakcijas iestudētu un reālu videomateriālu vērošanas laikā
Author
Skudra, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības indivīdu emocionālajās reakcijās vērojot videomateriālus, kuru konteksts ir reāls un video materiālus, kuru konteksts ir iestudēts. Pētījumā piedalījās 49 respondenti, sievietes, vecumā no 20 – 35 gadiem (M = 23,63, SD = 3,28). Pētījumam bija eksperimentāls dizains. Respondentu emocionālās reakcijas tika mērītas ar elektrodermālās aktivitātes mērierīci (e – Health Sensor Shield V2.0 for Arduino). Papildus tam tika noteikts arī respondentu pašnovērtējums par demonstrēto video valenci un intensitāti ar pētījuma autora izveidotu aptauju. Starp reālajiem un iestudētajiem video netika konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības, kas norāda uz to, ka abu video kontekstu iespaidā indivīdu emocionālās reakcijas ir līdzvērtīgas. Turklāt arī pētījuma dalībnieku pašnovērtējumā netika konstatētas nozīmīgas atšķirības starp abiem video kontekstiem. The aim for this study was to find out if there is statistically significant difference in individuals emotional reactions while viewing videos which context are real and videos which context are staged. In this study 49 participants, women, between 20 to 35 years (M = 23,63, SD = 3,28) took part. The study had an experimental design. Participants emotional reactions were measured by electrodermal activity measuring device (e – Health Sensor Shield V2.0 for Arduino). In addition, participants self-assessment about demonstrated videos valency and intensity were examined with survey made by study author. It was found that there are no statistically significant differences between real and staged videos, which indicates that individuals emotional reactions affected by both video contexts are equivalent. Furthermore, there were no significant differences also in participants valuations between both video contexts.