Show simple item record

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorPiļka, Daina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:07:50Z
dc.date.available2017-07-01T01:07:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58586
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35024
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp Facebook (FB) lietošanas intensitāti, atkarīgu vietnes lietošanu, atkarīgu pašcieņu un pašcieņas līmeni. Datu ievākšanai tika izmantotas četras aptaujas: Atkarīgas pašcieņas skala (Contingencies of Self-Worth (CSW) Scale; Crocker, Luhtanen, Cooper, & Bouvrette, 2003; aptauju Latvijā adaptējusi Iveta Damroze, 2014), FB intensitātes skala (The Facebook Intensity Scale; Ellison, Stenfield, & Lampe, 2007 – pētījuma ietvaros šī aptauja tika adaptēta), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale; Rosenberg, 1965; metodi adaptējusi Anika Miltuze, 1996) un Bergenas FB atkarības skala (The Bergen Facebook Addiction Scale; Andreassen, Torsheim, Brunborg, & Pallese, 2012 – pētījuma ietvaros šī aptauja tika adaptēta). Pētījumā piedalījās 102 respondenti (74 sievietes un 28 vīrieši) vecuma no 18 līdz 25 gadiem (M=21,8, SD= 0,94). Pētījumā gūtie rezultāti liecina par statistiski nozīmīgām pozitīvām korelācijām starp FB lietošanas paradumiem un 4 no 7 atkarīgas pašcieņas apakšskalām, kas atbilst cilvēku dzīves jomām, kurās piepildītie vai nepiepildītie nosacījumi veido pašcieņu, tādā veidā padarot to par atkarīgu. Starp šīm jomām ir sāncensība ar citiem cilvēkiem, vajadzība pēc atzinīga novērtējuma, fiziskās pievilcības novērtēšana un akadēmiskie sasniegumi. papildus tika noskaidrots, ka vispārējam pašcieņas līmenim un no Dieva mīlestības atkarīgai pašcieņai ir statistiski nozīmīga negatīva saistība ar atkarīgu FB vietnes lietošanu.
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relations among contingent self-esteem, general self-esteem, Facebook (FB) intensity of use and FB addiction. There were used four questionnaires - Contingencies of Self-Worth (CSW) Scale (Crocker, Luhtanen, Cooper, & Bouvrette, 2003, scale adapted in Latvia by Iveta Damroze, 2014), Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965, scale adapted in Latvia by Anika Miltuze,1996), The Bergen Facebook Addiction Scale (Andreassen, Torsheim, Brunborg, & Pallese, 2012) and The Facebook Intensity Scale; (Ellison, Stenfield, & E., 2007). 102 respondents (74 female, 28 male) between age of 18 and 25 (M=21,8 SD= 0,94) completed the inventories. Results of research indicate that significant correlations are seen between FB usage and 4 of 7 contingent self-esteem scales’ subscales. Those are: others’ approval, appearance, competition, academic success. In addition it was found that general level of self-esteem and contingent self-esteem based on God’s love have statistically negative relationship with the FB addiction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectatkarīga pašcieņa
dc.subjectpašcieņa
dc.subjectFacebook
dc.subjectatkarīga pašcieņa
dc.titleAtkarīga pašcieņa un Facebook lietošanas paradumi jauniešiem.
dc.title.alternativeContingent self-esteem and Facebook usage habits among young adults.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record