Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorŪdris, Emīls
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:07:52Z
dc.date.available2017-07-01T01:07:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58659
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35027
dc.description.abstractDarba mērķis bija noskaidrot, vai grupa, kas nodarbojās ar apzinātības meditāciju vienu nedēļu spēs efektīvāk pielietot kognitīvo pārvērtēšanu stimula materiāla skatīšanās laikā, lai uzrādītu nozīmīgi mazākus elektrodermālās aktivitātes (EDA) mērījumus nekā kontroles grupa. Pētījumā piedalījās 41 dalībnieks (27 sievietes un 14 vīrieši) vecumā no 20 - 25 gadiem. Meditācijas apguvei tika pārtulkota un ierakstīta audio formātā vadītā ķermeņa skenēšanas tehnika (Kabat–Zinn, 2013). Kontroles grupa klausījās dabas skaņās un tika instruēti vizualizēt dzirdēto. Tika veikti elektrodermālās aktivitātes mērījumi un pašvērtējuma mērījumiem tika izmantota Depresijas, Trauksmes un Stresa aptauja (Lovibond & Lovibond, 1995; adaptēja Vanags & Raščevska, 2015), Emociju Regulācijas aptauja (Gross & John, 2003; tulkoja E. Vanags, adaptējuši Vanags, Ūdris). Tika noskaidrots, ka starp grupām nebija statistiski nozīmīgas atšķirības EDA mērījumos stimula materiāla skatīšanās laikā, taču bija miera stāvoklī. Turklāt tika novērota kognitīvās pārvērtēšanas mērījumu paaugstināšanās meditācijas grupai.
dc.description.abstractThis paper investigates will there be a significant difference between a group which will practice mindfulness meditation for a week and a control group in electroderlmal activity (EDA) while watching stimulus material due to an increase in cognitive reappraisal. Forty-one participants (27 female and 14 male) aged 20 – 25 years old took part in this experiment. Body scan technique (Kabat–Zinn, 2013) was translated to Latvian and dictated in an audio format. Control group listened to nature sounds and were instructed to visualise what they hear. Electrodermal activity was measured, and self-report measures were taken from Depression, Anxiety and Stress Scale (Lovibond & Lovibond, 1995; adapted by Vanags & Raščevska, 2015) and Emotion Regulation questioner (Gross & John, 2003; translated by E. Vanags, adapted by Vanags, Ūdris). Results showed no significant difference between group EDA measures while watching stimulus material, but there was a significant difference while in a calm state. Furthermore, cognitive reappraisal rose for the meditation group.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectapzinātības meditācija
dc.subjectķermeņa skenēšana
dc.subjectemociju regulācija
dc.subjectkognitīvā pārvērtēšana
dc.subjectelektrodermālā aktivitāte
dc.titleĪstermiņa vadītas apzinātības meditācijas ietekme uz emociju regulāciju
dc.title.alternativeThe effects of a short-term guided mindfulness meditation on emotion regulation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige