Pirmsskolas skolotāja mentora iniciatīva kā profesionālās kompetences sastāvdaļa
Author
Beļuna, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums: Pirmsskolas skolotāja mentora iniciatīva kā profesionālās kompetences sastāvdaļa. Autore: Irina Beļuna. Pētījuma mērķis: Izpētīt teorijās balstītu pirmsskolas skolotāja mentora kompetences saturu, iniciatīvas veidošanās kritērijus un, apzinot pirmsskolas iestāžu skolotāju pieredzi, izstrādāt pirmsskolas skolotāja mentora darbībai atbilstīgus iniciatīvas kā kompetences struktūrkomponenta veidošanas rādītājus. Pētījuma teorētisko bāzi veido: A. Homičas, I. Maslo, T. Koķes, I. Tiļļas, J. Stabiņa, E. Konstantinovas, B. Rivžas darbi. Maģistra darbs sastāv no: ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta (40 vienības), 3. pielikumiem. Pirmajā nodaļā tiek definēta mentora iniciatīva. Otrajā nodaļā tiek raksturota pirmsskolas skolotāja mentora kompetence. Trešajā nodaļā empīriski tiek izpētīti pirmsskolas skolotāju viedokļi par atbalsta pasākumu nepieciešamību un gatavību atbalstu sniegt un vadītāju attieksme pret pētāmo problēmu. Pētījuma gaitā tika apstiprināta pētījuma hipotēze: nepietiekami izstrādāta mentora kompetence palīdzībā jaunajiem pirmsskolas skolotājiem patreizējā situācijā ir jābalsta uz skolotāju iniciatīvu. Atslēgvārdi: Iniciatīva, kompetence, mentors, mentorings, pieredze. Master Thesis: Preschool teacher mentor initiative as a part of professional competence. Author: Irina Beluna Objective of the Thesis: Explore preschool teacher mentor content of competences, initiatives formation criteria and elaborate appropriate initiatives such as structural components of competence-building indicators for preschool teacher mentor activity based on preschool teachers current experience. Theoretical basis consists of: A. Homičas, I. Maslo, T. Koķes, I. Tiļļas, J. Stabiņa, E. Konstantinova, B. Rivža works. Master Thesis consists of: introduction, 3 parts, conclusions, list of references and 3 anexes. In the first part of the Thesis initiative of Mentor has been defined. In the secon part of the Thesis competence of preschool teacher Mentor has been described. In the third part of the Thesis preschool teachers opinions on need of supporting activities and readiness to support colleagues and attitude of heads of preschools towards research problem has been empirically examined. During execution of survey research hypothesis has been confirmed: underdeveloped competence of mentor to support jung preschool teachers in current situation could be done based on experienced teacher mentor initiative. Key words: initiative, competence, mentor, mentoring, experience.