Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības veicināšanā 8.klasē Rīgas X ģimnāzijā
Author
Tāraude, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
par Jolantas Tāraudes diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības veicināšanā 8.klasē Rīgas X ģimnāzijā”. Diplomdarba mērķis ir analizēt negatīvas uzvedības cēloņus un sociālā pedagoga darbības iespējas pozitīvas uzvedības veicināšanā, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu 8. klasē Rīgas X ģimnāzijā. Teorētiskajā daļā raksturota pozitīva uzvedība izglītības iestādē, 7. – 8. klašu skolēnu vecumposma īpatnības un skolēnu uzvedības problēmu cēloņi un ietekme uz mācību procesu, sociālpedagoģiskās darbības iespējas pozitīvas uzvedības veicināšanā. Praktiskajā daļā veikts pētījums 7 - 8. klasēs par skolēnu uzvedību. Tika modelēta sociālpedagoģiskās darbības programma skolēnu pozitīvas uzvedības veicināšanā, pamatojoties uz skolēnu anketēšanu, klašu audzinātāju un sociālā pedagoga fokuss intervijas rezultātiem, un veikta tās aprobācija 8. klasē. of the „Socio-Pedagogical Activity to Promote Behaviour in Form 8 in Riga Gymnasium” carried out by Jolanta Taraude. The goals of the thesis were to clarify causes of behavioral problems and analyse what kind of socio-pedagogical activities can promote positive behavior, to develop and put into practice a socio-pedagogical activity program for promotion of positive behaviour for pupils from Grade 8. The theoretical part provides description of positive behaviour at school, specific age-related features of 7th and 8th graders, their behavioral problems and their impact on learning, socio-pedagogical activities for promotion of positive behaviour. The practical part consists of a research on behaviour of 7th and 8th graders at Riga Gymnasium. It includes development and implementation of a socio-pedagogical activity program for promotion of positive behaviour, based on the results of pupil surveys, class teachers and social pedagogue interviews.