Skolēnu lasītprasmes un rakstītprasmes pilnveide 1. klasē
Author
Junkeviča, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir “Skolēnu lasītprasmes un rakstītprasmes pilnveide 1.klasē”. Latvijā lasītprasmes un rakstītprasmes apguves rezultāti tiek balstīti uz spēkā esošajiem valsts normatīvajiem aktiem, taču, bērnam uzsākot savas sākumskolas gaitas, noteiktie rezultāti ne vienmēr tiek sasniegti, un pirmklasnieku rakstītprasmes un lasītprasmes līmenis bieži ir nepietiekams. Pētījuma tēmas aktualitāte pamatojama ar to, ka daudzi bērni bez labas lasītprasmes sākumskolas laikā atpaliek no vienaudžiem, tādēļ mācības jāpilnveido tā, lai tās skolēnam sagādātu gandarījumu, kā arī palīdzētu apgūt šīs pamatprasmes. Pētījuma mērķis bija analizēt skolēnu rakstītprasmes un lasītprasmes apguvi un piedāvāt priekšlikumus prasmju pilnveidei. Pirmajā nodaļā veikta teorētisko avotu izpēte par lasītprasmes un rakstītprasmes apguves vēsturi, jēdzieniem, mērķiem un saturu. Otrajā nodaļā apskatīts 1. klases skolēnu lasītprasmes un rakstītprasmes pilnveides process, ietverot praktiskā pētījuma raksturojumu un rezultātus. Diplomdarbs sastāv no divām nodaļām, 50 lappusēm, 1 tabulas, 21 attēla, 6 pielikumiem un dokumentārās lapas. Darba izstrādē izpētīti 29 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, rakstītprasme, latviešu valoda, valodas apguve, mācību saturs, sākumskola. The title of the diploma thesis is “Improving Pupils' Writing and Reading Skills in Grade 1”. In Latvia, the results of learning to write and read are based on the existing normative acts of the state; however, as children start learning at school, the predefined results are not always achieved, and the level of writing and reading skills is often insufficient. The topicality of the study is based on the fact that many pupils of the primary school drop behind their peers in terms of writing and reading skill acquisition, therefore the learning process should be improved in such a way that they give the feeling of accomplishment to the pupil, as well as help him/her acquire the skills. The aim of the study was to analyze the way children acquire reading and writing skills, as well as to make proposals to the improvement thereof. The first chapter researches theoretical resources on the history, concept, aims and acquisition contents of reading and writing skills. The second chapter views the improvement process of reading and writing skills of pupils in grade 1, including a description of the empirical study and its results. The diploma thesis consists of two chapters, 50 pages, 1 table, 21 pictures, 6 attachments and a documentary page. 29 literature resources have been studied. Key words: reading skills, writing skills, Latvian language, language acquisition, study content, primary school.