Tautasdziesmu, skaitāmpantu, mīklu izmantošana dabaszinību mācību satura apguvē 2. klasē
Autor
Jurka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba autore apskatījusi tēmu “Tautasdziesmu, skaitāmpantu, mīklu izmantošana dabas zinību mācību satura apguvē 2. klasē”. Pētījuma gaitā autore analizējusi zinātnieku, nozares speciālistu un praktiķu viedokļus par dabaszinību mācību procesu sākumizglītībā, apskatījusi folkloras materiālus, arī bērnu autoru dzejoļus ar dabaszinību saturu, aplūkojusi asociāciju izmantošanu jēdzienu iegaumēšanā un izstrādājusi piedāvājumu pa tematiem tautasdziesmu, skaitāmpantu, mīklu izmantošanai dabaszinībās 2. klasē. Pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā noskaidrota tautasdziesmu, mīklu, skaitāmpantu izmantošanas efektivitāte dabaszinību satura apguvē 2. klasē. Atslēgvārdi: dabaszinības, asociācijas, tautasdziesmas, mīklas, skaitāmpanti, pedagoģiskai izmēģinājums. The author of the qualification work has examined the topic „Usage of folksongs, rhymes and riddles acquiring contents of Natural Sciences subject in second grade”. In the research process the author has analysed scientists’, field specialists’ and practitioners’ opinions about the education process of Natural Sciences subject in primary school, examined folklore materials, poems for children with contents of Natural Sciences, as well as the usage of associations in concept acquisition. The author has also developed and arranged by topics an offer of folksongs, rhymes and riddles for usage in Natural Sciences acquisition in second grade. The efficiency of usage of folksongs, rhymes and riddles in Natural Sciences acquisition in second grade was established in the action of a pedagogical tryout. Key words: Natural Sciences, associations, folksongs, riddles, rhymes, pedagogical tryout.