Vārdu mācīšanās paņēmienu izmantošana 7. klasē vācu valodas kā otrās svešvalodas apguves veicināšanai
Author
Skutele, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā pētīta vārdu mācīšanās paņēmienu izmantošana vācu valodas kā otrās svešvalodas apguves veicināšanai 7. klasē, jo darba autore prakses ietvaros novēroja, ka skolēniem nav pilnīgas izpratnes par vārdu mācīšanās paņēmieniem. Lai sasniegtu darba mērķi – apzināt vārdu mācīšanās paņēmienu efektivitāti –, tika pētīta vācu valodas aktualitāte, kā arī tās apguve, mācoties vācu valodu kā otro svešvalodu pēc angļu valodas; uzsvars likts uz tiešo un netiešo vārdu mācīšanās paņēmienu izpēti. Tāpat tika aprakstītas smadzeņu darbības īpatnības un īslaicīgās un ilglaicīgās atmiņas nozīme mācīšanās procesā. Pētījuma ietvaros tika analizētas 3 skolās lietotas mācību grāmatas, kurās aplūkoti piedāvātie vārdu mācīšanās paņēmieni. Pētījuma ietvaros tika izveidoti stundu plāni, veikta stundu plānu analīze un anketās iegūto datu izvērtējums. Tēzēs un secinājumos apkopoti rezultāti, kuri tika iegūti pētījuma laikā. Pētījumā secināts, ka vārdu apguves paņēmienu pārzināšana palīdz uzlabot mācīšanās efektivitāti. The Paper is based on the research about methods of learning the vocabulary to foster German as second language learning in Form 7, as the author of the Paper during her praxis observed that learners do not have the comprehension of vocabulary learning methods. To reach the aim of the Paper – to identify the effectiveness of vocabulary learning methods – the topicality of German as the second foreign learning as well as its acquisition after English was researched, particularly focusing on studying the direct and indirect methods of learning the vocabulary. The peculiarities of brain activities during the learning process and the importance of short-term and long-term memory was also studied. During the research, the 3 textbooks used at school that include the offered methods of vocabulary learning were analysed. Lesson plans were developed during the research; the lesson plans as well as the data obtained from the questionnairing were evaluated and analysed. The conclusion and theses summarize the results of the research. It was concluded that the knowledge of vocabulary learning methods can improve the effectiveness of learning.