Rīgas valsts ģimnāzijas skolēnu digitālā kompetence
Autor
Tīsa, Tabita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izvērtēt vienas Rīgas valsts ģimnāzijas skolēnu digitālo kompetenci. Darba teorētiskajā daļā ir literatūras un avotu analīze par digitālo kompetenci un ICILS pētījumu, kā arī veikts starptautiskā pētījuma jautājumu salīdzinājums ar Latvijas pamatizglītības standarta saturu. Darba praktiski pētnieciskajā daļā, izmantojot ICILS instrumentāriju, veikta aptauja vienas Rīgas valsts ģimnāzijā. Laikā, kad digitālās tehnoloģijas attīstās ar vien straujāk, par vienu no svarīgākajām kļūst digitālā kompetence. Veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka respondentiem ir augsts digitālās kompetences līmenis, taču pašlaik pamatizglītības standarts nenodrošina visu jomu apskati, kā tas tiek sagaidīts starptautiski ICILS pētījumā. The aim of this diploma paper is to evaluate the digital competency of students in one of the gymnasiums of Riga. The theoritical part covers literature summary about digital competency and ICILS, also the study’s questions and Latvia’s educational standard is been compared. In the empirical part a questionnaire using ICILS instruments is applied to students of one of the gymnasiums of Riga. In time when the developement of digital technology is increasing rapidly, digital competency is becoming one of the most important skills. The results of the questionnaire carried out show that respondents’ level of digital competency is high, however, at present the basic education standard does not cover all fields expected by ICILS Study.