Tēlotājdarbības ietekme uz pirkstu sīkās motorikas un runas, valodas attīstību 5-6-gadīgiem bērniem ar runas un valodas traucējumiem
Autor
Trabo, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Tēlotājdarbības ietekme uz pirkstu sīkās motorikas un runas, valodas attīstību 5 – 6 gadīgiem bērniem ar runas un valodas traucējumiem”. Mērķis ir izpētīt un praktiski pārbaudīt tēlotājdarbības nodarbību ietekmi 5 – 6 gadus vecu bērnu ar runas, valodas traucējumiem uz pirkstu sīkās motorikas un runas, valodas attīstību. Darba teorētiskā daļa veltīta tēlotājdarbības ietekmes uz pirkstu sīkās motorikas un runas, valodas attīstību izpētei. Darba praktiskajā daļā pētīta autores izstrādātās tēlotājdarbības programmas pielietošanas iespēja, iegūtie rezultāti korekcijas darbā ar bērniem. Izstrādātas rekomendācijas vecākiem. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām,17 apakšnodaļām, nobeiguma un secinājumiem, iekļautas 7 tabulas un 20 attēli. Darba kopējais apjoms ir 128 lappuses, pievienoti 7 pielikumi. Izmantoto informācijas avotu saraksts satur 60 avotus. Atslēgvārdi: pirkstu sīkā motorika, runa un valoda, runas un valodas traucējumi, tēlotājdarbība, pirmsskola. The aim of the diploma thesis “Visual art activity impact on the finger fine motor and speech, language development of 5 – 6 year old children with speech and language disorders” is a research and test practically the impact of the visual art activities onthe finger fine motor and speech, language development of 5 – 6 year old children with speech and language disorders. The theoretical section of diploma thesis analyses visual art activity impact on the finger fine motor and speech, language development. The practical section researches application possibilities of visual art curricula made by author, the results of the correction work with children. Elaborated recommendations for parents. This diploma thesis contains an introduction, 3 chapters, 17 sub-chapters, findings and conclusion, 7 tables and 20 images. The thesis amounts to 128 pages; it contains 7 pages. There are 60 references and sources of information. Keywords: fine motor skills, speech and language, speech and language disorders, visual art activities, preschool.