11. klases skolēnu valodas kompetences attīstīšana latviešu valodas paveidiem veltītajās stundās
Автор
Patmalniece, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā 11. klases skolēnu valodas kompetences attīstīšana latviešu valodas paveidiem veltītajās stundās izvirzīts mērķis attīstīt 11. klases skolēnu valodas kompetenci, izmantojot dialektoloģijas jautājumu un latgaliešu rakstu valodas nozīmes izpratnes sekmēšanai paredzētu lingvodidaktisko materiālu. Diplomdarbs ietver trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, kas aktuālas un būtiskas pētāmās problēmas aspektā, otrajā nodaļā izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, pētījumā iesaistītās klases raksturojums, trešajā nodaļā didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija. Pētījuma rezultātā secināts, ka izdevies pilnveidot un padziļināt skolēnu zināšanas par valodas paveidiem, attīstīt valodas kompetenci. Izvirzītais mērķis tiek uzskatīts par sasniegtu, uzdevumi veiksmīgi īstenoti. Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā ietverto mācību stundu konspekti, visi teorētiskie materiāli, kas tika izmantoti mācību stundās, darba lapas un skolēnu darbi. The thesis Improving The Language Proficiency Of 11th Grade Students In Lessons Dedicated To Latvian Language Variants is aimed to develop the language proficiency of 11th grade students by using lingvodidactic material dedicated to understanding the matters of dialectology and the meaning of the Latgalian written language. The thesis consists of three chapters. The first chapter offers an insight into the theoretical knowledge regarding the current and essential problems investigated; the second chapter contains an educational- psychological description of the class and students involved in the trial activities; the third chapter looks into the making of the didactical material and its approbation. A conclusion has been made through research that the attempt to improve and deepen the knowledge of language variants and develop the language proficiency of students has been successful. The afore chosen goal is considered achieved and the tasks successfully completed. The appendix contains summaries of lessons of the didactic material, all the theoretical materials that were used during lessons, worksheets and the works of the students.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Ar ieslodzījuma vietām saistītās terminoloģijas pārnese no angļu valodas latviešu valodā un no latviešu valodas angļu valodā
Pudža, Ligita (Latvijas Universitāte, 2013)Maģistra darba ietvaros veikts salīdzinošs pētījums par avota un mērķa valodas attiecībām ar ieslodzījuma vietām saistītās terminoloģijas pārnesē no angļu valodas latviešu valodā un no latviešu valodas angļu valodā. Sniegts ... -
Mijamoto Musaši grāmatas “The Book of Five Rings” tulkojuma no japāņu valodas angļu valodā un no japāņu valodas krievu valodā kontrastīvā analīze
Verdijana, Karīna (Latvijas Universitāte, 2018)Maģistra darba tēma ir “Mijamoto Musaši grāmatas "The Book of Five Rings" tulkojuma no japāņu valodas angļu valodā un no japāņu valodas krievu valodā kontrastīvā analīze”. Darba mērķis ir salīdzināt ... -
Valodas spēle korejiešu valodā un tās atveidojums latviešu valodā
Šaronova, Aleksandra (Latvijas Universitāte, 2016)Šī bakalaura darba temats ir „Valodas spēle korejiešu valodā un tās atveidojums latviešu valodā”. Šajā darbā uzmanība ir pieversta valodas spēles fenomena izpētei, kas līdz šim vel netika pētīts latviešu valodniecībā. ...