Show simple item record

dc.contributor.advisorĶenga, Otto
dc.contributor.authorĻebedeva, Elīza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:08:11Z
dc.date.available2017-07-01T01:08:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other60011
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35093
dc.description.abstractElīzas Ļebedevas diplomdarba tēma ir “Cilvēka tēls mākslā kā kultūras un laikmeta apguves paņēmiens vidusskolā”. Tēmas izvēle saistīta ar mūsdienu sabiedrības radīto uzskatu, kas cilvēka tēlu izvirza kā nozīmīgu personības vērtību. Novērojumu rezultātā tika secināts, ka kulturoloģijas stundās skolēnu līdzdalība ir nepietiekoša, kas norāda uz skolēnu intereses trūkumu un skolotāja neatbilstošo metožu izvēli. Tādēļ, autore ir izstrādājusi skolēnu interesēm atbilstošu mācību satura apguves veidu, piedāvājot to realizēt kooperatīvās mācīšanās laikā, tādējādi ļaujot skolēniem komunicēt, dalīties personīgajā pieredzē un ļauties domu interpretācijai. Darba mērķis ir izpētīt mūsdienīga un skolēnu interesēm atbilstoša mācību procesa organizēšanu un skolēnu komunikatīvo un sociālo iemaņu pilnveidošanas iespējas, kultūras un laikmeta apguvei izmantojot cilvēka tēla pētīšanu mākslā. Autores izvirzītais mērķis paredzēts mācību satura apguvei, piedāvājot skolēnu interesēm un mācību priekšmeta specifikai atbilstošu mācību paņēmienu, kooperatīvo mācību metožu aktualizēšanai, skolēnu izpratnes radīšanai par kultūras attīstības mainīgumu, radošuma un pētnieciskās darbības veicināšanai, patstāvīgas mācīšanās rosināšanai izmantojot asociācijas, un interpretāciju. Mērķa sasniegšanai tika novērtētas skolēnu zināšanas temata ievadā un noslēgumā, veikta skolēnu darbu analīze, iegūts katra skolēnu subjektīvais viedoklis, lai novērtētu izstrādātā mācību paņēmiena izmantojumu kulturoloģijas mācību priekšmetā arī turpmāk. Rezultātu iegūšanai, lai novērtētu izmantotā paņēmiena vērtību un turpmāku realizāciju skolā, autore ir izstrādājusi divus mācību stundu komplektus un aprakstījusi skolēnu ieguvumus izmantojot izstrādāto mācību paņēmienu, pamatojoties uz veiktajiem novērojumiem mācību stundu laikā, skolēnu veiktajiem darbiem. Diplomdarba rezultāti. Autore ir secinājusi, ka kooperatīvās mācību metodes nodrošina katra individuālo līdzdarbošanos un izmantotais paņēmiens ir skolēniem saistošs mācību satura apguves veids, kurš sniedz skolēniem iespēju iegūt zināšanas, izpratni un prasmes izmantojot personīgās asociācijas un interpretāciju.
dc.description.abstractThe object of diploma paper by Eliza Lebedeva is “An image of a human in art as a learning technique for mastering culture and historical periods in the secondary school”. The choice of the object is substantiated by an opinion established in a society that an image of a human is a significant value of personality. Observations have led to conclusion that the involvement of students in lessons of culturology is insufficient, and thus indicates to the lack of interest in students and to the choice of unsuited teaching methods by teacher. Therefore, the author of the paper has developed new method how to teach content of the discipline in accordance to the interests of students, and offers to apply it to cooperative learning so as to encourage free communication, personal experience sharing and viewpoint interpretation among students. The proposed objective of the paper is provided to master learning content by offering learning technique that corresponds to the interests of students and to the specific character of the discipline, activates cooperative learning methods, creates comprehension of mutability in the development of culture, promotes creativity and exploration, and activates interpretation and independent learning by associative method. To evaluate accomplishment of the goal student knowledge was evaluated in the introduction and closing of the topic, student papers were analysed, individual opinion of each and every student was collected, to evaluate possibilities of further application of the developed teaching technique to teaching culturology subjects. To evaluate the value and further application of the developed teaching technique, the author has developed two sets of lessons and characterized benefits for students after application of the teaching technique on the basis of observations during teaching lessons, works by students, i.e., visual aids, drawings, worksheets, homework, evaluation forms filled out during closing of the topic, and development of knowledge and comprehension as concluded in comparison of knowledge evaluation results of introductory and closing lessons. The results of diploma paper. The author has concluded that cooperative learning methods result in the involvement of each individual student and that proposed teaching technique is a learning method that seems interesting for students and allows development of knowledge, comprehension and skills by personal associations and interpretation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKulturoloģija
dc.subjectClvēka tēls
dc.subjectSenā Ēģipte
dc.subjectSenā Divupe
dc.subjectKooperatīvā mācīšanās
dc.titleCilvēka tēls mākslā kā kultūras un laikmeta apguves paņēmiens vidusskolā
dc.title.alternativeAn Image of a Human in Art as a Learning Technique for Mastering Culture and Historical Periods in the Secondary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record