Metakognitīvās stratēģijas ķīmijas apguvē pamatskolā
Author
Smilga, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Metakognitīvās stratēģijas ķīmijas apguvē pamatskolā. Smilga. A., zinātniskais vadītājs Doc., Dr. chem. Logins J. Bakalaura darbs, 52 lpp., 41 literatūras avots, 18 pielikumi, 13 attēli, 7 tabulas. Latviešu valodā. Darba mērķis bija noskaidrot paņēmienus, kas veicina metakognitīvo prasmju pilnveidi ķīmijā pamatskolā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikta literatūras analīze, izstrādāti un aprobēti mācību stundu plāni 9. klases ķīmijas tematā "Ogļūdeņraži un to izmantošana", kuros iekļauti paņēmieni metakognitīvo prasmju pilnveidei (metakognitīvā izjautāšana, pašnovērtējuma veikšana). Pētījuma rezultāti liecina, ka metakognitīvā izjautāšana pilnveido skolēnu prasmi apzināties savu mācīšanos. Pilnvērtīgai metakognitīvo prasmju pilnveidei ir nepieciešama mācību procesa diferenciācija. Learning chemistry in elementary school using metacognitive strategies. Smilga. A., supervisor Doc., Dr. chem. Logins J. Bachelor's thesis, 52 pages, 41 sources of references, 18 appendixes, 13 figures, 7 tables. In Latvian. The aim was to find out ways that promote metacognitive skills development in elementary school chemistry. To achieve the goal, literature analysis was carried out, lesson plans for 9th grade chemistry topic "Hydrocarbons and their use" were developed and tested. Lesson plans included techniques for the improvement of metacognitive skills (metacognitive questioning, self-assessment). The study results suggest that metacognitive questioning improve pupils' ability to understand their learning. For the improvement of the full metacognitive skills learning process differentiation is necessary.