Mācību uzdevumu izstrāde un analīze ķīmijas un ģeogrāfijas mācību priekšmetos pamatskolā
Автор
Sileniece, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Gaile, Ilze
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mācību uzdevumu izstrāde un analīze ķīmijas un ģeogrāfijas mācību priekšmetos pamatskolā. Evita Sileniece, darba vadītājs studiju metodiķe Ilze Gaile. Bakalaura darbs 73 lpp., 15 literatūras avoti, 5 pielikumi, 46 attēli un 1 tabula. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izstrādāt mācību uzdevumus un analizēt skolēnu sniegtās atbildes pēc SOLO taksonomijas līmeņiem, lai novērtētu, vai autores sniegtie uzdevumi ir pilnveidojuši skolēnu dziļākas domāšanas prasmes. Veikta zinātniskās literatūras analīze par mācību uzdevumu izstrādes priekšnoteikumiem, SOLO taksonomijas priekšrocībām analizējot skolēnu uzdevumu risinājumus un skolēnu metokognitīvajām prasmēm. Bakalaura darbā izstrādāti un aprobēti autores sagatavoti mācību uzdevumi un nobeiguma darbs. Noskaidrots, ka augstāku izziņas līmeņu uzdevumi palīdz pilnveidot skolēnu dziļākas domāšanas prasmes. Teaching exercise development and analysis in chemistry and geography subjects in primary school. Evita Sileniece, scientific supervisor study methodologist Gaile I. Bachelor`s thesis, 73 pages, 15 literature references, 5 apppendix. 46 figures. In Latvian. The aim of Bachelor`s thesis is developing and analyze teaching exercise using SOLO taxonomy and evaluate if these teaching exercises improved students deep learning skills. Theses summarizes the information of the applied literature on preconditions of teaching exercise development, advantages analyzing students’ responses of teaching exercises using SOLO taxonomy and metacognitive skills. In Bachelor`s theses were developed and analyzed teaching exercises and students final work all made by author. It was established that, higher cognitive skill level teaching exercises helped develop students’ deeper thinking skills.