• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starppriekšmetu saikne matemātikas mācību procesā vidusskolā

Thumbnail
Открыть
300-60087-Ciekure_Sanita_sc12026.pdf (841.6Kb)
Автор
Ciekure, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2014
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Šī darba temats ir starppriekšmetu saikne matemātikas mācību procesā vidusskolā. Pašlaik tiek īstenots ESF projekts “Kompetenču pieeja mācību saturā”, kas liecina, ka dotais darba temats ir aktuāls. Šajā darbā tiek apskatīta un aprakstīta starppriekšmetu saiknes definīcija un aktualitāte. Darbā tiek piedāvāti dažādi matemātikas mācību stundu piemēri, kas parāda citu mācību priekšmetu, piemēram, fizikas, ekonomikas, bioloģijas, informātikas elementus matemātikā. Darbā tiek izmantotas tādas pētniecības metodes, kā aptauja un pārbaudes darbs.
 
The topic of this paper is multidisciplinary teaching approach in high school Mathematics. At this particular moment the ESF project “Competency-based education” is being implemented in schools of Latvia which means that the topic of this paper is current this moment. In this paper the definition of multidisciplinary teaching approach is being analyzed also the question about how contemporary is this topic, is being explored. There are given examples of lesson plans where there is multidisciplinary approach used to teach Mathematics in high school. In each lesson there are context based tasks where Mathematics is being used in such subjects as Geography, Physics, Biology, Economics, Informatics. Different types of reasearch are used in this paper such as survey and exam.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35155
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [3602]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV