Šaha taktikas treniņprogramma
Author
Kallings, Krišjānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt programmatūru, kas palīdzēs šahistiem uzlabot savas šaha taktiskās domāšanas spējas interaktīvi risinot šaha uzdevumus. Projekta ietvaros tika izveidota programmatūras prasību specifikācija un programmatūras projektējuma apraksts, tika veikta testēšana un tā tika aprakstīta dokumentācijā. Programma tiek veidota lai šahisti varētu trenēt sava taktiskās domāšanas spējas ar datora palīdzību, tādejādi papildinot savu trenēšanās iespēju klāstu un paātrinot treniņu procesu, jo atšķirībā no ierastās šahistu trenēšanās metodes, kur šahist izpēta jau izspēlētas šaha spēles reāla galdiņa, šaha situācijas tiek veidotas grafiskajā vidē, aiztaupot laiku, kas tiek patērēts galdiņa uzstādīšanai, kā arī novēršot cilvēka kļūdas risku nepareizi salikt galdiņu. The aim of this qualification project is to develop a software that will help chess players improve their tactical thinking skills by solving interactive chess related problems. Within the framework of this project software requirements specification and design documents were created, unit testing was done for the source code and this testing was then documented. This software is designed for chess players, so that they can train their tactical thinking skills with the help of computers, thereby diversifying their range of training methods and speeding up the training process. Unlike traditional learning methods where chess players explore already played chess games on real chess board, these situations are displayed in a graphical environment, sparing the time that is necessary for setting up the chess board, as well as eliminating the risk of human error by wrongly setting up the chess board.