Show simple item record

dc.contributor.advisorLapa, Lauma Terēze
dc.contributor.authorGudre, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:11:07Z
dc.date.available2017-07-01T01:11:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58122
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35543
dc.description.abstractŠajā darbā tika pētīti mākslinieciskie un fonētiskie stila izteiksmes līdzekļi un to lietojums Coca-Cola reklāmas plakātos. Kā arī tika analizēti Coca-Cola reklāmas plakātu vizuālie elementi. Tēma tika izvēlēta, lai redzētu atšķirību starp mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem un, lai redzētu, cik bieži tie tiek izmantoti izvēlētajos reklāmas plakātos. Darbā tika aplūkoti vispopulārākie mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi – metafora, epitets, personifikācija un hiperbola. Multimediju analīze tika izmantota iesaistot tajā semiotiku un ņemot vērā dažādus grafiskos elementus. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek piedāvāta teorija par diskursu, reklāmu, reklāmas valodu, kā arī tiek aplūkota multimediju analīzes un semiotikas teorija. Otrā nodaļa sastāv no definīcijām par stilistiskajiem elementiem. Pēdējā nodaļa apkopo sevī darba praktisko daļu. Leksiskie un fonētiskie stila elementi Coca-Cola reklāmas plakātos tika analizēti, piedāvājot dažādus piemērus no reklāmu plakātiem. Multimediju analīze tika veidota iesaistot tajā vēstures un kultūras faktus un nacionālo simbolu nozīmi, kuri tika izmantoti reklāmu plakātos. Atslēgas vārdi: izteiksmes līdzekļi, reklāma, leksiskie izteiksmes līdzekļi, fonētiskie izteiksmes līdzekļi, metafora, epitets, personifikācija, hiperbola, multimediju analīze, semiotika.
dc.description.abstractIn this term paper lexical and phonetical stylistic devices, and visual elements in Coca-Cola poster advertisements have been researched. The theme was chosen to see the difference between stylistic devices and to see how often they are used in particular advertisements. In this paper most popular lexical stylistic devices are investigated – metaphor, epithet, personification and hyperbole. Multimedia analysis is also carried out, including semiotic approach and considering several graphical elements. The present Bachelor paper consists of three chapters. The first chapter discusses the theoretical base on discourse, advertisement, advertising language and it also provides theory on multimedia analysis and semiotics. Chapter two deals with stylistics and defines the main terms of stylistic devices. The last chapter provides practical part of the paper, where lexical and phonetical stylistic devices are analysed, providing several examples. Multimedia analysis is carried out including historical and cultural issues, and the meaning of national symbols used in advertisements is discussed. Key words: stylistic devices, advertisement, lexical stylistic device, phonetical stylistic device, metaphor, epithet, personification, hyperbole, multimedia analysis, semiotics.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectStilistiskie izteiksmes līdzekļi
dc.subjectPersonifikācija
dc.subjectMetafora
dc.subjectŽanrs
dc.titleStilistiskie izteiksmes līdzekļi Coca-Cola reklāmas plakātos
dc.title.alternativeStylistic Devices in Coca-Cola Poster Advertisements
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record