• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izpratne par "unisex" kā modes dizaina kategoriju Latvijas sabiedrībā

Thumbnail
Öffnen
306-60522-Jermalovica_Sabine_sj10037.pdf (1.688Mb)
Autor
Jermaloviča, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cimdiņa, Agnese
Datum
2017
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģistra darbā “Izpratne par unisex kā modes dizaina kategoriju Latvijas sabiedrībā” atklātas idejas par sociālā sevis definēšu caur apģērbu un daudzās apģērba interpretācijas iespējas sociālās identitātes konstruēšanā. Darbā tiek apskatītas modes dizaina pamatdefinīcija, unisex apģērba kategorijas vēsture un nozīme mūsdienās. Pētījuma mērķis ir izprast, kāpēc unisex apģērbs liek domāt par dzimtes noteiktām kategorijām un ko šāda apģērba izvēle liecina par lietotāja sociālo identitāti? Pētījuma rezultāti norāda, ka patēriņš drīzāk ir sociāls kā racionāls un atspoguļo kulturāli konstruēto lietu izvēles kārtību. Dizaina produkts ir papildināts ar dažādiem kultūras simboliem, kas tam piešķir pievienoto vērtību, tādējādi to padarot par iekāres objektu lietotāja vidū. Savukārt šī “pievienotā vērtība” tiek izmantota personas sociālas identitātes konstruēšanā. Unisex dizaina kategorijas kontekstā tiek runāts par sievišķā dekonstrukciju apģērbā un heteronormativitātes jēdzienu, kas izgaismo unisex apģērba dubultos standartus. Atslēgas vārdi: unisex, modes dizains, apģērbs, patēriņš, identiāte
 
The Master’s Thesis “Understanding of Unisex as Fashion Design Category in Latvian Society” discovers the ideas of social self-definition through clothing, as well as various interpretation possibilities of clothing for social identity construction. Additionally, there are offered basic ideas of fashion design, and unisex category’s history and meaning nowadays. The aim of the research is to investigate the reason why unisex clothing motivates to think about definite gender categories, and what could be revealed about wearer’s social identity according to this choice of clothing? Results indicate that consumptions are rather social than rational, because it reflects culturally constructed choice of things. Design products carry its culture codes- cultural symbols, which create its “added value”, and make it a desirable product in the environment of wearers. Whereas, “the added value” becomes important in construction of social self. In the context of unisex category, it was important to discuss deconstruction of femininity and heteronormativity, which highlights double morality of unisex clothing. Key words: unisex, fashion design, clothing, consumption, identity.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35662
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV