Inovatīva pieeja lasīšanas veicināšanai
Author
Celmiņš, Dāvids
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Inovatīva pieeja lasīšanas veicināšanai” tiek apskatīta situācija Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē saistībā ar grāmatu lasīšanu. Pētījuma problēma ir, ka studenti daudz laika pavada sociālās vietnēs un neatstāj laiku grāmatu lasīšanai. Mērķis ir izpētīt, vai ar videoklipa palīdzību var veicināt to, ka cilvēki vairāk lasa grāmatas. Uzdevumi ir izpētīt esošos pakalpojumus, kas veicina lasīšanu, izveidot videoklipu un veikt fokuss grupas interviju, kurā tiktu izvērtēts videoklips, veikt anketēšanu, datu analīzi, kā arī izdarīt secinājumus par iegūto informāciju. Teorētiskā pieeja: lietošanas un gandarījuma teorija. Metodoloģijā tika izmantota anketēšana un fokuss grupas intervija. Rezultāti: videoklips par lasīšanas pozitīvajiem aspektiem rosina vēlmi cilvēkiem lasīt grāmatas. In bachelor thesis under the article “Innovative approach to promote reading” the main aim is to find out the situation about reading books in University of Latvia Social science faculty. Research problem is that students spend a lot of time with their phones using social sites. Research goal is to find out, if the video works to inspire people to read books. Research tasks are to find out library services that helps improve that people are reading books, also to make a video about reading, make focus group interview, to understand students’ thoughts about the video, also make the survey and data analysis, as well as make conclusions on information obtained. Used theoretical approach for this research is “Uses and gratification theory”. In the methodology was used survey and focus group interview. Results: video on reading's positive aspects encourages people to read more books.