Sievietes reprezentācija uz žurnāla "Ieva" vāka laika posmā no 1997.gada līdz 2016. gadam: auditorijas attieksmes analīze
Autor
Šķirpa, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs “Sievietes reprezentācija uz žurnāla „Ieva” vāka laika posmā no 1997.gada līdz 2016.gadam: auditorijas attieksmes analīze” izstrādāts ar mērķi izpētīt sievietes tēla konstruēšanu 20 gadu laikā un noskaidrot kā žurnāla “Ieva” vāks ietekmē auditorijas vēlmi iegādāties žurnālu. Teorētiskā daļa skaidro reprezentācijas jēdzienu, identitātes veidošanos, ietverot teoriju par auditoriju, žurnāla lomu masu mediju pasaulē, žurnāla vāka efektivitāti, sieviešu žurnālu teorētisko skaidrojumu par sievietes tēla reprezentāciju tajos, Latvijas preses sistēmu 20.gs beigās un 21.gs sākumā. Metodoloģijas daļā pamatotas izvēlētās metodes – kontentanalīze, aptauja un intervija. Empīriskajā daļā apkopoti un analizēti pētījumā iegūtie rezultāti. Bachelor thesis “Women representation on the magazine “Ieva” cover during the period from 1997 to 2016: analysis of audience attitudes” has been carried out to analyze the construction of women's image in 20 years and to find out how the cover of magazine “Ieva” affects the audience's desire to buy the magazine. The theoretical part explains the concept of representation, identity, theory of the audience, the magazine role in mass media, the magazine cover effectiveness, women's magazines and the Latvian press system at the end of 20th century and early 21st century. The methodology section provides information of the research methods – content analysis, audience and interview. The conclusions of the research are compiled and analysed in the empirical part.