• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikācija un tēla veidošana: zīmola "Esté" gadījums

Thumbnail
View/Open
309-59290-Viksna_Katrina_kv13026.pdf (1.433Mb)
Author
Vīksna, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Mārketinga komunikācija un tēla veidošana: zīmola "Esté" gadījums” ir izstrādāts ar mērķi noskaidrot zīmola un tā komunikācijas nozīmi tēla veidošanas un pirkuma lēmuma pieņemšanas procesā, kā arī veikt zīmola "Esté" mārketinga komunikācijas un tēla izpēti, gūstot patērētāju viedokli. Darba ietvaros izpētīta teorētiskā literatūra par mārketingu, tā konceptiem, integrētā mārketinga komunikāciju, patērētāju uzvedību, kā arī zīmolu, tā tēla veidošanu un ietekmi. Metodoloģijā apskatīta teorija par intervijām un aptaujām. Izmantojot šīs pētniecības metodes, izstrādāta empīriskā daļa. Iegūtie dati tika apkopoti, veikta to analīze un secinājumi. Pētījuma rezultāti apstiprina zīmola ietekmi pār patērētāju pirkuma lēmuma pieņemšanā un "Esté" mārketinga komunikācijas taktiku efektivitāti.
 
The theme of bachelor’s thesis is “Marketing communication and brand image: case of brand "Esté"”. The aim of this study is to find out the importance of brand and its communications role in image creating and purchase decision-making processes, as well as to conduct the brand "Esté" marketing communication and image research. The theoretical base consists of theories about marketing, its concepts, integrated marketing communication, consumer buyer behaviour, image branding and its impact. As part of the study, three research methods are used – interview, focus group interview and survey. The obtained data are collected and analysed. The results show brand impact in purchase decision-making processes and the effectiveness of the brand "Esté" marketing communication tactics.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35929
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV