• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BMW autovadītāju braukšanas ieradumi, vērtības un tēls citu marku autovadītāju uztverē

Thumbnail
View/Open
309-59486-Andzane_Katrina.Marta_ka14020.pdf (1.203Mb)
Author
Andžane, Katrīna Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ņikišins, Jurijs
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot četru dažādu automobiļu marku (BMW, Volkswagen, Aud un Mercedes) vadītājiem piemītošo braukšanas ieradumu un vērtību atšķirības, kā arī noskaidrot BMW markas vadītāju tēlu citu ceļu satiksmes dalībnieku uztverē. Par darba teorētisko pamatu var uzskatīt Šaloma H. Švarca universālo vērtību teoriju. Bakalaura darba ietvaros tiek veikta kvantitatīvā aptauja internetā, kā arī tiek izmantota kvalitatīvā metode – fokusgrupas intervija. Rezultāti liecina par to, ka BMW markas vadītāji ir vairāk tendēti uz agresīvu un riskantu braukšanu salīdzinot ar pārējām pētījumā iekļautajām grupām, savukārt, par vismierīgāko vadītāju grupu var uzskatīt Volkwagen markas vadītājus. Saistībā ar BMW markas vadītāja tēlu, par agresīviem un pārdrošiem var uzskatīt tikai BMW markas vadītājus vecumā no 19 līdz 25 gadiem, ar vecāka izlaiduma gada automašīnu.
 
Bachelor thesis aims to establish the differences in driving habits and values of four different car brands (BMW, Volkswagen, Audi and Mercedes), it also aims to find out the perception of BMW drivers by other road traffic participants. Theoretical basis is the theory of universal values by Shalom H. Shcwartz. For empirical part online quantitative questionnaire was carried out alongside qualitative focus group interview. The results indicate that the BMW drivers are more inclined to aggressive and risky behavior compared to the other groups surveyed, in turn, the most peaceful group of drivers can be considered Volkswagen drivers. The results of survey indicate that BMW driver perception as aggressive and audacious can only be considered if the drivers of BMW are in the age group of 19 to 25 years and drive an older model of BMW.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35934
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV