Slavenību iesaistīšanās ASV prezidenta pirmsvēlēšanu periodā. Mailijas Sairusas, Lēdijas Gagas, Bejonses Noulzas un Hilarijas Klintones gadījums – Instagram profilu analīze periodā no 1.06.2016 līdz 8.11.2016
Author
Lazda, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Slavenību iesaistīšanās ASV prezidenta pirmsvēlēšanu periodā. Mailijas Sairusas, Lēdijas Gagas, Bejonses Noulzas un Hilarijas Klintones gadījums – Instagram profilu analīze periodā no 1.06.2016 līdz 8.11.2016” Darba mērķis ir noskaidrot kā mūziķes Lēdija Gaga, Bejonsē Noulza un Mailija Sairusa komunicēja ar sekotājiem, lai platformā Instagram aicinātu cilvēkus balsot par Hilariju Klintoni ASV prezidenta vēlēšanās. Darbā analizēts, kā slavenības izvēlētajā laika periodā komunicēja ar auditoriju, lai runātu par vēlēšanām un Hilariju Klintoni. Darbā apskatīta divpakāpju plūsmas teorija, politiskā komunikācija, fanu kults. Izmantotās pētniecības metodes ir vizuālā un teksta kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija. Pētījumā secināts, ka visbiežāk slavenības caur savām publikācijām veic atgādināšanas funkciju par to, ka tuvojas vēlēšanas un jābalso par Hilariju Klintoni. The topic of the bachelor thesis is “Celebrity involvement in the pre-election period of the USA presidential election. Case of Miley Cyrus, Lady Gaga, Beyonce Knowles and Hillary Clinton – analysis of their Instagram profiles from 1.06.2016. till 8.11.2016.” The aim of the study is to find out how musicians Lady Gaga, Beyonce Knowles and Miley Cyrus addresses their followers on Instagram to make them vote for Hillary Clinton in USA’s presidential election. In this research the author analyses how in this particular period, the celebrities communicated with their audience about election and Hillary Clinton. The study includes two step flow theory, political communication, fandom. Visual and textual content analysis and semi-structured interview are the methods used in this study. The conclusion of this study is that celebrities in most cases are reminding their followers about the upcoming election and the importance of voting for Hillary Clinton.