Vīna ražotāju uzņēmumu grafiskās identitātes vizuālie aspekti
Autor
Ozola, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Gan vīna, gan citu produktu vizuālajam izskatam ir liela nozīme šodienas tirgū. Vispirms cilvēks produktu bauda ar acīm un tikai tad ar muti. Tas, kā tiek pasniegts, produkts norāda uz uzņēmuma kvalitāti un spēju konkurēt ar citiem zīmoliem. Prasmīgi izveidota uzņēmuma vizuālā identitāte ir veiksmes atslēga biznesā. Lai izprastu, kas ir vizuālā identitāte, tiek sniegts ieskats par tās pamatelementiem. Autore darbā apskata iepakojuma viedus, vīna pudeļu un etiķešu attīstību, kā arī tehnoloģiskos risinājumus un metodes vīna iepakojuma noformēšanā. Pētījuma jautājums: “Kādas ir kopīgas un atšķirīgas vizuāli stilistiskās iezīmes Baltijas valstu un Francijas etiķešu paraugos?”. Pētījums pierāda, ka kopīgo iezīmju abu reģionu etiķešu dizainparaugos ir vairāk nekā atšķirīgo. Vadoties pēc pētnieciskās daļas iegūtajiem datiem un teorētiskajā daļā apskatītās literatūras, autore izstrādājusi vizuālo identitāti Latvijas nelielo vīna ražotāju uzņēmumam. Atslēgvārdi: vizuālā identitāte, vīns, etiķetes, atpazīstamības zīme, iepakojums, tehnoloģiskie risinājumi, vizuālais noformējums. Wine and other products’ visual appearance is important in today's market. First of all, humans enjoy products with their eyes and only then with mouth. Way how products are presented points to the quality of the company and its ability to compete with other brands. Efficiently created visual identity of the company is the key to success in business. To understand what visual identity is, an insight into its basic elements is provided. The author examines types of package, wine bottle and label developments, and technological solutions and methods of wine package design. The research question is as follows: “What are the common and different visually stylistic features of the Baltic States countries and French labels samples?". The research proves that the common features prevail in both regions’ wine label design. Based on the empirical research findings and the literature review in the theoretical part, the author has developed visual identity of small Latvian wine producing company. Keywords: visual identity, wine, labels, logotype, package, technological solutions, visual design.