• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Divvalodības ietekme 4 - 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma apguvē

Thumbnail
View/Open
299-58622-Adamovica_Hristina_ha09008.pdf (905.5Kb)
Author
Adamoviča, Hristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā “Divvalodības ietekme 4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma apguvē” tiek analizētas teorētiskās atziņas par divvalodības ietekmi uz bērnu vārdu krājumu. Empīriskajā pētījumā tika analizētas intervijas ar četrām ģimenēm, un kā vecāki izvēlas valodas lietošanu saviem bērniem. Darba mērķis ir izpētīt divvalodības ietekmi uz 4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma veidošanos. Šajā darbā ir attēloti dažādi “divvalodības” jēdziena definējumi un to veidi, kā arī aprakstīts šī vecuma posma valodas attīstības raksturojums. Diplomdarba apjoms ir 59 lpp, darbā ir 3 nodaļas ar apakšnodaļām un 2 pielikumi, 4 tabulas, 1 attēls. Atslēgas vārdi Divvalodība, bilingvisms, vārdu krājums, 4 –5 gadīgie bērni, vecāki
 
The Diploma paper "Influence of bilingualism on vocabulary acquisition of 4 to 5 year old children" analyzes the theoretical aspects of bilingualism impact on children's vocabulary. In the empirical study interviews with four families were analyzed as well as the way parents choose the use of language to their children. The aim of the Paper is to study the impact of bilingualism on the 4-5 year-old children's vocabulary development. A variety of "bilingualism" concept definitions and their types are presented in this work, as well as the language development characteristics of this age are described. The Diploma paper consists of 59 pages, 3 chapters with subchapters and 4 appendices, tables, an image. Keywords Bilingualism, vocabulary, 4 -5 year old children, parents
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36048
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV