Jaņa Rozentāla mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu iepazīšana vizuālās mākslas stundās 3. klasē
Autor
Liģeiķe, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Jaņa Rozentāla mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 3.klasē” mērķis ir izpētīt mākslinieka mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un to pielietošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 3. klasē. Lai šo mērķi realizētu, tiek izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros tiek pētīta un aprakstīta J. Rozentāla daiļrade, pētīti mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi mākslinieka darbos, pamatskolas jaunākā skolas vecuma skolēnu vecumposma īpatnības, kā arī izstrādāta un realizēta uzdevumu kopa, kurā izmantotas atbilstošas pedagoģiskās metodes. Darbā ir analizēti un apkopoti pedagoģiskajā darbībā iegūtie rezultāti. Diplomdarba nobeigumā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem, secinājumiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir ievietotas uzskatei izmantotās mākslinieka darbu reprodukcijas, izstrādātā uzdevumu kopa, kā arī pedagoģiskā procesa norises un skolēnu darbu attēli. Atslēgvārdi: Janis Rozentāls, pamatskolas jaunākā posma skolēni, ainava, portrets, radošais darbs. The aim of the graduation paper „Use of the Opportunities of Janis Rozentals’ means of Artistic Expression in Art Lessons in Form 3” is to study the means of artistic expression and possibilities of use them in art lessons in form 3. The tasks of the graduation paper are to study and analyse the Janis Rozentals’ creation to study the means of artistic expression at artists paintings, to analyse the young learners’ features of character. The tasks are developed and realized. The results of pedagogical activities are summarized and analysed. The results of the research are showed in the conclusion. There are the reproductions of Janis Rozentals’ paintings, tasks for students and the pictures of students’ works in the appendix. Key words: Janis Rozentals, young learners, the landscape, the portrait, creative work.