Matemātikas un angļu valodas integrētās mācības 11.klasē
Author
Roze, Laimdota
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pasaules kontekstā vārds „integrācija” jau ir zināms gadu desmitiem. Daudzas lietas un procesi ir integrēti, lai sasniegtu labākus rezultātus un izsekotu laika (gadsimta) un kultūras prasībām. Lielākā daļa cilvēku neievēro divas vai vairākas atsevišķas daļas no integrētā procesa, viņi to uzskata par vienotu veselumu. Lai noskaidrotu, kā jāorganizē matemātikas satura un angļu valodas integrētās apguves process 11.klases skolēniem, sporta ģimnāzijā tika veikts gadījuma pētījums. Ar mērķi noskaidrot, kā matemātikas un angļu valodas integrētās mācīšanas un mācīšanās procesu var īstenot un praktizēt darbā ar 11.klases skolēniem sporta ģimnāzijā, tika izveidotas dažādas aktivitātes un materiāli un ieviesti matemātikas stundās, skolēnu un skolotāju anketās, novērošanas lapās, atgriezeniskās saites pierakstos un skolēnu sasniegumu vērtēšanā, lai iegūtu nepieciešamos datus. Pieredzes darba noslēgumā tika secināts, ka ir iespējams izmantot satura un valodas integrēto apguvi 11.klasē, integrējot matemātiku un angļu valodu, turklāt šis process attīstīja skolēnu sasniegumus, prasmes un kompetences. Papildus tika novērota paaugstināta motivācija un atbildība. Autore ir motivēta turpināt attīstīt savu kompetenci integrējot matemātiku un angļu valodu, kā arī turpināt satura un valodas integrēto apguvi dažos tematos. In the world’s context, the word “integration” is known for decades. Many things and processes are integrated in order to achieve better results and follow the requirements of time (century) and culture. Most people do not see two or more separate parts of an integrated process, they consider that as a unit. In order to find out how the process of math and English integrated learning and teaching should be organized for Form 11 students, a case study was conducted in sports gymnasium. With the aim to explore how math and English integrated teaching and learning process can be implemented and practiced in working with Form 11 students in sports gymnasium, different activities and materials were created and implemented during math lessons, questionnaires for students and teachers, observation checklist, feedback notes and students’ achievement assessment in order to collect data. Finally, it was explored that it was possible to use CLIL in Form 11 integrating math and English and the process developed students’ achievements, skills and competencies. In addition, the increased motivation and responsibility were observed. The author was motivated to continue the development of her own competence in integrating math and English and to continue the teaching CLIL with separate themes.