Individuālās pieejas nodrošināšana bērniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādē 3. un 4. klasē
Author
Upīte, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Individuālās pieejas nodrošināšana bērniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādē 3.un 4. klasē” mērķis ir izpētīt un analizēt individuālās pieejas veidus bērniem ar mācīšanās traucējumiem vispārējās izglītības iestādē. Pētījuma aktualitāte izriet no galvenajiem principiem kvalitātes veicināšanai iekļaujošā izglītībā (Eiropas speciālās izglītības aģentūra, 2009). Galveno principu izstrādāšanas svarīgākais mērķis ir veicināt līdzdalību iekļaujošā izglītībā, nodrošinot kvalitatīvus izglītības pakalpojumus. Iekļaujošās izglītības mērķis ir paplašināt pieejamību izglītībai un veicināt visu izglītojamo līdzdalību un iespējas, lai īstenotu savu potenciālu. Pozitīvas attieksmes veicināšana, vecāku un skolotāju attieksme un efektīvu stratēģiju izstrādāšana. Mācīšanās ir process, jo svarīgs ir ne tikai saturs, bet galvenais mērķis ir visiem izglītojamiem attīstīt mācīšanās iemaņas. Individuālas mācību pieejas izstrādāšana visiem izglītojamiem, individuālā izglītības plāna (IIP) izstrādāšana, kuriem ir nepieciešama diferencēta pieeja mācību procesam, lai nodrošinātu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības. Diplomdarba pētījuma mērķis ir noskaidrot kādi ir individuālās pieejas realizēšanas veidi 3. un 4. klašu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Diplomdarba pētnieciskā daļa izstrādāta, pamatojoties uz teorētiskās daļas izpēti un analīzi un diplomdarba autores 33 gadu pedagoģisko pieredzi. Diplomdarba izstrādē analizēti literatūras avoti par mācīšanās traucējumu būtību un veidiem, individualizācijas un diferenciācijas lomu mācību procesā. Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, individuālā pieeja, individuālizācija, diferenciācija. The aim of diploma "Providing of individual approach to children with learning disabilities in general education at 3rd and 4th grade” is to explore and analyze individual approaches to children with learning disabilities in general education institution. Actuality of the research comes from the main principles of the promotion of quality in inclusive education (European Agency for Special Needs Education, 2009). Most important aim of developing the main principles is to promote participation in inclusive education by ensuring quality educational services. Aim of the inclusive education is to widen access to education and to promote the participation of all learners and opportunities to realize their potential. Promoting positive attitude, parents and teachers attitude and development of an effective strategy. Learning is a process, because the more important is not only the content, but the main goal is for all students to develop learning skills. Development of an individual teaching approach for all learners, individual education plan (IEP), for those who need a differentiated approach to learning process by ensuring learners diverse needs. Diploma study is to find out what are the realizations of forms to the individual approach of 3rd and 4th grade students with learning disabilities. Diploma research part is developed based on the theoretical part of the research and analysis, also of the diploma author's 33 years of teaching experience. Diploma analyzes the sources of literature on nature and types of learning disorders, individualization and differentiation role in the learning process. Keywords: learning disorders, individual approach, individualization, differentiation.